Skal bruke lekter for innertak som sagt og har lest at 60cc er nok selv om platene er 30cm?

Hvordan går jeg frem på beste måte? Begynner fra hver sin vegg og lekt meg inn mot midten eller kjøre fra én side bare?

kulle
Om platene er 30 må du rikte med 30
Hva slags type plater er det?

Typ som huntonit, men de heter noe annet som jeg ikke kommer på nå🤔

K
Kjør fra en side. Du skal vel sette platene på tvers mot glesen så da spiller vel ikke cc noen rolle?

Du mener at jeg skal lekte på tvers og ikke langs med rommet?

K
Så er det montert i de hus vi har eid. Men har man et langt smalt rom blir det kanskje penere å ha dem andre veien. Fikk du ikke med noen instruksjon?

Så at begge måtene finnes representert på youtube. Google på montering innertak

S
cc30. men se hva produsenten skriver

Noen fabrikat er ok med s600 om takplatene monteres på tvers av spikerslagene, skal det monteres langs spikerslagene er selvfølgelig s300 nødvendig. Les anvisningen på taket som skal monteres.

S
larsbj skrev:
Noen fabrikat er ok med s600 om takplatene monteres på tvers av glesen, skal det monteres langs glesen er selvfølgelig s300 nødvendig.
Les instruksjonen på det taket som skal monteres.
anbefaler cc 300

Ikke glem å sette de første to reglene litt tettere så du ikke får en gripa på en halv regelbredde.

Har akkurat montert takplater på cc60, skrudde disse med langsiden langs lektene og jeg utgikk fra at jeg ville ha en hel plate i midten der taklampen skal sitte og deretter målte jeg meg utover for å se slik at det ikke ble for liten skjøtebit på slutten.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.