Kjøp en billig trampbil og slakt så har du en styring som man kan forsterke.
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 8 599 innlegg
Standardløsningen er å montere en stang som man snurrer opp snøret som man pleier å styre med om ratt ikke finnes, rundt. Enten drar man det gjennom et hull i stangen og snurrer rundt det direkte, eller så har man en slags "spole" - tenk sytrådsrull i storformat - for å få litt bedre utveksling.hempularn skrev:
Ellers er jo tråbilsløsningen ikke helt feil
Du kan jo selvfølgelig bygge en egen styreløsning, selv om den nok blir litt klumpete om du gjør den i tre - det er bare å bruke en legomodell som forbilde - og så kanskje finne noe å lage giret og tannstangen av...
/K
Bygde en 4-seter 'rolls' til våre barnebarn for to år siden med rattstyring. Styringen løste jeg med wire i bowdenkabel kjøpt hos 'classe'. Selve hjulopphenget med spindelbolt og beslag (for å klare at innerhjulet skal vri seg litt mer enn ytterhjulet på grunn av mindre svingradius og likevel ha 'toe-in' rett fram for å kunne kjøre rett uten å slingre) sveiste en venn sammen for meg etter mine tegninger. Fotbremsen ble også en egen konstruksjon. Kjøretøyet har luftgummihjul.
Skal prøve å huske å ta noen bilder av den neste gang jeg er i Stenungsund så du kan få se hvordan den er laget. (Den ble i parentes litt for klumpete og tungstyrt. Men er god mosjon for foreldre og naboer som har hatt mye moro med den.)
Skal prøve å huske å ta noen bilder av den neste gang jeg er i Stenungsund så du kan få se hvordan den er laget. (Den ble i parentes litt for klumpete og tungstyrt. Men er god mosjon for foreldre og naboer som har hatt mye moro med den.)
Klikk her for å svare