1.271 lest ·
4 svar
1k lest
4 svar
Råtten gjerde/vegg på verandaen hvordan løse?
Hei, vårt gjerde eller vegg eller hva det heter mot naboen på våre uteplasser har råtnet nederst, før vi snakker med en snekker ville det vært greit å undersøke litt hva man kan gjøre, hva som er best eller enklest, selv er jeg inne på at man skulle sage bort bare den nederste delen og sette på en bred liggende planke (oransje linjer) på en eller annen måte, da trenger man bare bytte den i fremtiden når den har råtnet, min kone er tvilsom til den ideen, jeg tror hun tenker seg å bytte hele veggen, men det høres dyrt ut i mine ører. Jeg vurderer også bare en hvit plate på en eller annen måte. Hva finnes av løsninger? Jeg er ingen håndverker eller vant til å bo i hus, så vær snille. 
Takk, det høres overkommelig ut, men mener du at platen festes bak plankene? Jeg tror, eller er rett sikker på at det sitter like brædder på baksiden mot naboen, da blir det litt vanskelig å feste inni liksom... ?J jonaserik skrev:
Så det er bare en vegg med noen reglar og panel på begge sider. kan gå å sicka opp plåten under på din side og sette noen skruer i trallen så den sitter igjen. Du får sjekke hvor nederste regelen er, så du ikke sager for høyt opp og ikke får inn plåten under.
Klikk her for å svare