Jeg skal nå begynne å sette opp 23mm råpanel på alle vegger innendørs, deretter blir det et lag med gips på dette.
Jeg lurer på hvordan man best gjør det med hjørnene, skal man feste en slik "plåtvinkellist" i alle innerhjørner før man skruer på gipsen? For råpanelen kan vel bevege seg litt, og eventuelt få gipshjørnene til å sprekke?
Jeg har 17 mm råspont, det skal være nok om du setter den i hjørnene der den ene siden er yttervegg, sett den under gipsen, ellers kommer den for langt inn.
Hei,
Forstår ikke helt hva du mener med at den kommer for langt inn. Når jeg har et hjørne der rupanelen møtes, der vurderer jeg å montere et slikt metallhjørne som jeg skrur inn i rupanelen.
Hei,
Forstår ikke helt hva du mener med at den kommer for langt inn. Når jeg har et hjørne der råsponten møtes, der vurderer jeg å montere et slikt metallhjørne som jeg skrur inn i råsponten.
Men det har ikke skjedd noe i de hjørnene heller. Satte papirstrimmel og sparklet i hjørnene så.
Jeg kom til å sette noen metallhjørner før jeg monterte råsponten, da nådde ikke gipskruen inn til metallhjørnene når jeg satte opp gipsen etterpå.
La ikke merke til krautas tilsvarende, så kjøpte jeg meg ekstra av remsen. Tror det var ekstratilbud eller noe, har brukt til 13 vinduer og dører pluss litt andre utvendige hjørner 😄 Har dessuten ca. 30 vinduer og dører til i et annet hus å fikse senere, som også remsene vil rekke til.