6.556 lest ·
50 svar
7k lest
50 svar
Holder disse lektene?
Renovator
· Stockholm
· 388 innlegg
Nei, jeg gjorde ikke det. Det er ikke gjort før på øvrige gipsplatebiter. Kraftige reglar 4 St som går loddrett med 2 st ca 500 mm mellomrom og en med 250 mm mellomrom. Hva skjer om jeg ikke har gjort det nå? Plata føles til og med mer stabil enn den gamle.Handyman 1 skrev:
Kan jeg gjøre om det hele? Ta ut skruene og kjøpe ny gipsplate? Skulle nok ikke lyttet til sønnen♀️Handyman 1 skrev:
Renovator
· Stockholm
· 388 innlegg
Ja det er bare å løsne skruene, sette inn støttene bak og skru inn samme gipsplate igjen. Ikke skru i samme hull, så er det greit.M Marijairena skrev:
Neste gang bør du også prøve å få skruene litt dypere inn i gipsen, det ser ut på bildet som om du kunne skru dem inn et par mm til så de ikke stikker opp av gipsplaten.
Henkan Sundberg skrev:
Ja det er bare å løsne skruene, sette støttene bak og skru på igjen den samme gipsplaten. Skru bare ikke i de samme hullene så går det fint.
Neste gang bør du også prøve å få skruene litt dypere inn i gipsen, det ser ut på bildet som at du kunne dra dem inn et par mm til, så de ikke stikker ut av gipsplaten.
Renovator
· Stockholm
· 388 innlegg
Du trenger ikke ha stendere av samme dimensjon, men finn noe hos den lokale byggvarehandelen som virker bra. Dette er en stender som ville funke og er ikke så dyr og lett å få inn i bilen siden den ikke er så lang.M Marijairena skrev:
https://www.byggmax.se/45x70-kortregel-p08145071
Toppen! Vi drar til Byggmax. Bedre å gjøre om og rett så det ikke blir problemer senere med fliser etc. Takk for din hjelp!
Blir nok flere spørsmål fremover her i forumet.
Blir nok flere spørsmål fremover her i forumet.
Renovator
· Stockholm
· 388 innlegg
Disse lektene finnes på alle byggevarehus (ikke bare Byggmax), jeg bare tok en så du skulle se hvilken jeg mente.M Marijairena skrev:
Om du vil kan du jo laste opp et bilde her når du har satt opp lektene og før gipsen så blir det ikke noen flere misforståelser.
Trodde bare jeg skulle sjekke for sikkerhets skyld. Vet ikke om jeg var tydelig med det i mitt første innlegg. Gjelder dette med lektene også om man skal sette opp fliser senere?Henkan Sundberg skrev:
Spørrende
Renovator
· Stockholm
· 388 innlegg
Jeg hadde gjort det for å være på den sikre siden så ikke gipsen beveger seg og fugene sprekker. Det er ikke så mye tid/arbeid/penger for å få det til, og da er du på den sikre siden.M Marijairena skrev:
Når det gjelder skruene, må man ikke skru dem inn så langt at pappen sprekker. Hvis man ikke har rett fingerspissfølelse, er det bedre å skru dem inn litt for lite. De vil uansett bli dekket av flisene etterpå.