Hva tror panelet om Q-wood, som forekommer nå i TV-reklame?
Noen som har sett den i virkeligheten?

Det er jo utvilsomt en bra pris på den...hva det nå var..::)

Mer info på:
http://www.speab.com/2.html
 
Veldig interessant. Men hva er plankene laget av? Plast? Hvilket treslag? Det står ingensteds på nettsiden.
 
Helt klart er det tre det er snakk om. Trolig vis noe fra regnskogen med tanke på at det er sertifisert av: Word Wildlife Fund. Dette ville i så fall innebære at det ikke er snauhogst av skogen det gjelder.
 
Jeg har sett en 30cm lang bit i virkeligheten og er helt inne på å bygge min fremtidige terrasse i det materialet! Tror ikke jeg skal olje det inn, men la det bli litt stilig teak-grått med årene.
 
Noen som vet hva det koster?

/Johan
 
Lilla_vargen skrev:
Veldig interessant. Men hva er planken laget av? Plast? Hvilket treslag? Det står ingen steder på nettsiden.
Merkelig at ikke treslag fremgår noen steder......"veldig hardt og oljerikt treslag" icon_confused.gif
 
Kan være azobe som er et meget fuktresistent, ekstremt hardt og holdbart trevirke = sats på gode sager ;) Bygger man hele hytta av azobe slipper man garantert råteproblemer :D Kontakt dem så får dere sikkert beskjed
 
kostnaden ligger på 50:- løpemeter, trallen er 95mm

så nå har du litt å regne på....... ;)

problemet er at leverandøren bare vil levere hele pakker :P (selvfølgelig uten å angi hvor mange meter det nøyaktig er) så man bør ha god kontakt med sitt trelastlager
for å se om de vil ta hjem hele pakker og ha dem på lager!


Merlin //
 
KarlXII skrev:
Det er jo utvilsomt en god pris på den...hva det nå var..::)
Jeg så TV-reklamen igjen nå og det var 38 kr/m.
Når jeg skrev det ovenstående hadde jeg misforstått saken og fått det til 38 kr/kvm. :-[
Til mitt forsvar kan jeg vel si at når jeg skrev det visste jeg ikke engang om det var tre eller plast. :)
Utvilsomt en viss forskjell...vanlig 95x28 koster vel rundt en tier per meter. Heia trykkimpregnert furu.
 
Høytrykkskomprimert skitträ som er trykkimpregnert?
Kanskje?

/Thrax
 
er litt stygg reklame, det interessante er jo per m2 og ikke per m...

så fristet til å bygge verandaen av det, men også til å boikotte dritten for skjevvredet markedsføring...
 
Jag ser att inlägget är tomt. Skicka gärna texten ni vill att jag ska översätta!
 
Har akkurat lagt S-trall fra Q-wood, det ble utrolig fint, og vi la det i løpet av midtsommerhelgen 60 kvm
Hvis dere synes det er dyrt så er det nærmeste alternativet Teak for 180-200:- per løpemeter, vi betalte 38.- per løpemeter hos ekessiö i bromma inkl hjemkjøring, vet noen om det skal oljes og i så fall hvilken olje er bra, det finnes jo veldig mange fabrikat å velge mellom

Rosalinda Johnson
 
Så det hos Fredells for 38 kr per løpemeter. Er det 95 mm bredt pluss en liten glippe så blir det 380/m2 pluss 5-10% svinn.

Tilkommer bjelker, plinter, knuste steiner, duk, betong, skruer, monteringsdetaljer lærer nok lande rundt 470/m2 men pent er det, spesielt om man sammenligner det med alle de grønne verandaene som finnes :-)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.