Hva tror panelet om Q-wood, som forekommer nå i TV-reklame?
Noen som har sett den i virkeligheten?
Det er jo utvilsomt en bra pris på den...hva det nå var..:
Mer info på:
http://www.speab.com/2.html
Noen som har sett den i virkeligheten?
Det er jo utvilsomt en bra pris på den...hva det nå var..:
Mer info på:
http://www.speab.com/2.html
Veldig interessant. Men hva er plankene laget av? Plast? Hvilket treslag? Det står ingensteds på nettsiden.
Helt klart er det tre det er snakk om. Trolig vis noe fra regnskogen med tanke på at det er sertifisert av: Word Wildlife Fund. Dette ville i så fall innebære at det ikke er snauhogst av skogen det gjelder.
kostnaden ligger på 50:- løpemeter, trallen er 95mm
så nå har du litt å regne på.......
problemet er at leverandøren bare vil levere hele pakker
(selvfølgelig uten å angi hvor mange meter det nøyaktig er) så man bør ha god kontakt med sitt trelastlager
for å se om de vil ta hjem hele pakker og ha dem på lager!
Merlin //
så nå har du litt å regne på.......
problemet er at leverandøren bare vil levere hele pakker
for å se om de vil ta hjem hele pakker og ha dem på lager!
Merlin //
Jeg så TV-reklamen igjen nå og det var 38 kr/m.KarlXII skrev:
Når jeg skrev det ovenstående hadde jeg misforstått saken og fått det til 38 kr/kvm. :-[
Til mitt forsvar kan jeg vel si at når jeg skrev det visste jeg ikke engang om det var tre eller plast.
Utvilsomt en viss forskjell...vanlig 95x28 koster vel rundt en tier per meter. Heia trykkimpregnert furu.
Har akkurat lagt S-trall fra Q-wood, det ble utrolig fint, og vi la det i løpet av midtsommerhelgen 60 kvm
Hvis dere synes det er dyrt så er det nærmeste alternativet Teak for 180-200:- per løpemeter, vi betalte 38.- per løpemeter hos ekessiö i bromma inkl hjemkjøring, vet noen om det skal oljes og i så fall hvilken olje er bra, det finnes jo veldig mange fabrikat å velge mellom
Rosalinda Johnson
Hvis dere synes det er dyrt så er det nærmeste alternativet Teak for 180-200:- per løpemeter, vi betalte 38.- per løpemeter hos ekessiö i bromma inkl hjemkjøring, vet noen om det skal oljes og i så fall hvilken olje er bra, det finnes jo veldig mange fabrikat å velge mellom
Rosalinda Johnson
Så det hos Fredells for 38 kr per løpemeter. Er det 95 mm bredt pluss en liten glippe så blir det 380/m2 pluss 5-10% svinn.
Tilkommer bjelker, plinter, knuste steiner, duk, betong, skruer, monteringsdetaljer lærer nok lande rundt 470/m2 men pent er det, spesielt om man sammenligner det med alle de grønne verandaene som finnes
Tilkommer bjelker, plinter, knuste steiner, duk, betong, skruer, monteringsdetaljer lærer nok lande rundt 470/m2 men pent er det, spesielt om man sammenligner det med alle de grønne verandaene som finnes
Klikk her for å svare