Jeg skal pusse en innervegg i kjelleren der jeg har revet bort panel. Veggen er ganske ujevn, og det er et område på veggen som er pusset fra før, men også ganske ujevnt. Pussen på det området føles veldig fin og hard, virker som noe finere enn pussmørtel C. Fargen på veggen er veldig tynn, tror det kan være kalkmaling men er ikke sikker.
Nå til spørsmålet om hvordan jeg skal gå frem. Har kjøpt Finjas pussmørtel C. Har tenkt å sette opp pussnett. Trenger jeg også å bruke noe grunnmørtel først? Jeg lurer også på hvordan jeg skal feste nettet. Det går ikke med stifter (slike U-formede) da betongen er veldig hard. Filjas universalfester selges bare i storpakninger (blir litt unødvendig dyrt). Har sett at Byggmax også har noen fester, har noen testet dem? Eller trenger jeg egentlig noe nett i det hele tatt? Veggen er veldig ujevn, så noen steder kommer jeg til å måtte legge på flere lag.
Sluttresultatet trenger ikke å bli en helt horisontal/vertikal vegg, jeg er mest ute etter en noenlunde jevn vegg.