Hei,
Jeg har en skorsteinsmur der nesten all puss har falt av, jeg hadde tenkt å forsøke å fjerne alt og pusse den igjen for å få noe jevnt å sette fliser mot. Huset er gammelt så det er nok kalkpuss eller noe, men det spiller nok ingen rolle om jeg fjerner alt.
Nå til spørsmålet mitt, fungerer det med pussmørtel c? Det kommer også til å være tetningssjikt på mørtelen. Jeg må fylle ujevnheter på ca 1-3 cm for at det skal bli plant nok.
Jeg begynner også å tenke på gipsbruk for å kunne bygge raskt nok slik at jeg slipper å vente mellom lagene. Noen som har prøvd å sette tetningslag/fliser på det?
Ikke tettesjikt men fliser på kjøkkenet på skorsteinen. Jeg jevnet den ut med gipsbruk og deretter primer, fiks og fliser. Jeg ble anbefalt dette av feieren. Lett å jobbe med for en nybegynner og godt resultat.
I denne tråden kan du se hvordan det ble. https://www.byggahus.se/forum/threads/ok-att-gipsputsa-haer.426076/
Siden en del av kjøkkenveggen var sponplate, limte jeg 6mm renoveringsgips på sponet slik at det stemte med murpipa.
Jeg kom på etter at jeg hadde pusset at jeg ville ha overlapp på limingen mot murpipa. Jeg boret en masse grunne hull og banket bort gipsen for å få 1 dm fals. Platen limte jeg med gipsbruk.
I den här tråden kan du se hur det blev.
[lenke]
Eftersom en del av köksväggen var spånskiva limmade jag 6mm renoveringsgips på spånet så att det livade med murstocken.
Jag kom på efter jag putsat att jag ville ha överlapp på limningen mot murstocken. Jag borrade en massa grunda hål och knackade bort gipsen för att få 1dm fals. Skivan limmade jag med gipsbruk.
[bilde]
Gipsbruket vi brukte i leiligheten føltes veldig sprøtt. Nå i huset så bruker vi KC C i stedet, og det føles som det holder bedre.
Så jeg ville anbefale KC, men noen andre får nok avgjøre hva som er mest passende for dere.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.