Jeg har laget en åpning i en vegg med betonghullblokker. Nå skal jeg jevne ut kantene og så pusse. Spørsmålet er hvilken type puss man skal bruke? Det er jo hulrom i blokkene, og det føles som om det kan gå med en del. Skal jeg pusse med noe grovere som jeg kan legge på et tykt lag, og avslutte med noe finere? Tips?
Jeg tenkte at jeg setter en planke som stikker litt ut på hver side, fyller mellomrommet, og så drar med en planke for å få en pen kant.
Jeg tenkte at jeg setter en planke som stikker litt ut på hver side, fyller mellomrommet, og så drar med en planke for å få en pen kant.
Det skal være en åpning. Det er tapet, maling og litt puss som er igjen på den andre siden. Det er altså kantene i åpningen som skal pusses. Der du ser gavlen på betongblokkene. Blokkene gikk ikke i stykker så pent siden jeg bilte opp.N neo11 skrev:
Det går an å bare bruke gipsmørtel, deretter sparkel eller hva du skal ha for "finish".trumanders skrev:
Gipsmørtel blir virkelig robust når det har tørket. Ingen risiko for sprekk når det tørker som det kan bli når man pusser heller.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Sätta klinkers på lättbetongvägg som är tunt putsad samt målarfärg på.
Badrum -
Spacklat gipstak möter putsad lättbetongvägg
Färg, Måla & Tapetsera -
Putsa in RiR i betongvägg
Vatten & Avlopp -
Bredspackla och/eller gipsputsa betongvägg?
Färg, Måla & Tapetsera -
Skal betongvegger i kjelleren pusses, eller kan man ha gips?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi