Hei alle sammen?

Er det noen som har informasjon om hvilket system / firma som er best når det gjelder en pusset fasade. :P

Fram til i dag har jeg hørt at man skal ha Sto, som vi så klart da skal ha på vårt nye fine hus. ::)
Men i dag traff vi en person som påsto at Finja skulle ha det beste systemet, og at alle visste det! :o

Jeg forstår at det er mye smak og behag også, men en herlig god diskusjon oppmuntrer vel bare? Så kom igjen alle, la oss høre hvilket som er best nå!! ;D

STO er helt klart et hakk bedre og i lengden det som holder lengst. jeg forutsetter at du skal tilleggs isolere eller noe slikt!

Nei det er en nybygnasjon som vi skal ha puss på. :D

Ifølge hun som sa at Finja var bedre så var det fordi de hadde armering, og det var det ikke i STO systemet. ???

Vår murer på landet kjører steinhardt med STO i alle situasjoner.
Og han er utrolig dyktig, og ville aldri brukt søppel som ikke holder...

Det er nok slik at håndverkerne liker å jobbe med STO da det er *mye* enklere/raskere å jobbe med denne typen produkt sammenlignet med den tradisjonelle tykkpussen.

STO har litt ulike systemer, men det som jeg opplever som vanligst er den typen som man i prinsippet sparkler opp på veggen, armerer med et glassfibernett og så avslutter med serponit(knudrete sluttfinish). Du pusser et hus med tilhørende garasje på en helg, mens tykkpussen tar betydelig lengre tid alt. betydelig mer personale.

Summa summarum:

Tykkpuss er billig i innkjøp, men personalekrevende(= dyrt)
STO og lignende systemer er dyre i innkjøp, men krever mindre tid/personal.

I slutten blir det omtrent like dyrt.

/Martin

Det er helt avhengig av underlaget hvilket system man skal slå til på eller anbefale.

STO-produktet er mer fleksibelt og sterkere og har en lengre levetid med mindre vedlikehold som følge! :-/

Per ;D

Hei pussarbeider!

Jeg har et pusset hus som ble malt med tett plastmaling for 10 år siden. -> frostsprenging. Se bilder på http://community.webshots.com/scripts/editPhotos.fcgi?action=viewall&albumID=110988480
Originalpussen sitter løst i store flak. Jeg vil rive ned til underliggende trestamme, sette 50 mm isolasjon, nytt nett og pusse/mure. Hva anbefaler dere for materiale/metode? Flere snakker varmt om STO, men hvor finner man deres nett? Eniro ga ikke noe treff ...

/Mikael

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.