4.443 lest ·
2 svar
4k lest
2 svar
Puss rundt vindu innvendig som har løsnet?

Hei!
Har kjøpt en leilighet som har stått tom en stund der pussen(?) rundt vinduene innvendig har sluppet. Hvilken fremgangsmåte er best for å fjerne den gamle malingen samt hvilket materiale bruker jeg for å få en glatt overflate før maling, eller kan man male på den ru overflaten med en gang? Er det bare malingen som har flasset? Skrape bort med morakniv og så sliper jeg ned den ru overflaten og bare maler, eller må jeg påføre noe annet materiale først? Hvilken maling anbefales? Hjelp en forvirret fyr som skal renovere sin første leilighet. Se bilder nedenfor.
Ser ut som det er flere lag maling som løsner
Forhåpentligvis løsner resten rundt omkring også lett. Ta en sparkelspade og skrap bort alt løst. Ser jo fint ut under synes jeg, test å tørke det underste laget med en klut, kan være to ikke kompatible malinger som har forårsaket at det løsner
Forhåpentligvis løsner resten rundt omkring også lett. Ta en sparkelspade og skrap bort alt løst. Ser jo fint ut under synes jeg, test å tørke det underste laget med en klut, kan være to ikke kompatible malinger som har forårsaket at det løsner
Sist redigert:
Takk for svar! Overflaten under ser fin ut men er litt ujevn. Kanskje går det an å slipe ned med 120 papir? Skal man ha noen spesiell maling eller funker tak-/veggmaling? Ser nesten ut som man har hatt tremaling på før.T topmount skrev:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Pusse på trestender rundt vindu
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Puts släppt runt fönster
Fasad -
Puss rundt kjellervindu innsiden
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Putsad stuckatur detalj runt fönster
Fasad -
Hvordan gjør man ved pussing rundt vinduer?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi