Hei

Har 2 stk nye kjellervinduer men de er litt mindre enn tidligere åpninger. Holder på å pusse innsiden nå. Finnes det noen fornuftig løsning for å kunne pusse inn over vinduet? Vil jo helst ikke ha noen gipsboks som ikke henger sammen med resten.

Utsiden er allerede ferdigpusset (dessverre). Sitter noen pussplate type eps og pussnett.

• Kjellervegg med lite kjellervindu omgitt av pusset overflate og synlig isolasjon i taket.
Skru fast passende gipsplate og puss på den, mykfug mot smygen?

• Liker
Immobil
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Skru fast en passende gipsplate og puss på den, mykfug mot smygen?
Og hvis man vil ut til samme nivå som resterende vegg og binde sammen pussflatene? Bare regle ut?

Jeg antar det. Men, det blir antageligvis mye mer lys inn om du lar det være som det er?

MathiasS MathiasS skrev:
Jeg antar det. Men, det blir antageligvis mye mer lys inn om du lar det være som det er?
Jo litt kanskje, men tror at de blir finere å få litt mer som "vanlige" smyg.

Testet med gipskasse, men ser jo ikke klokt ut‍:(

• Vindu med gipsramme fra Norgips, omgitt av pusset vegg og isolasjon i taket. Et vater er plassert på vinduskarmen.
æsj, om du deretter pusser på det der så vil det vel ikke se rart ut? Dog vet jeg ikke hvordan man får til skjøten i pussen så det ikke sprekker, det burde vel være litt nett der egentlig, men veggen er jo allerede pusset.

MathiasS MathiasS skrev:
æsj, om du så pusser på det der så vil det vel ikke se rart ut? Dog vet jeg ikke hvordan man får til skjøten i pusset så det ikke sprekker, det burde vel være litt nett der egentlig, men veggen er jo allerede pusset.
Tenkte om man skulle hatt gipsboksen rett opp ned. Det ble ikke pent. Ja, om man kan pusse det sammen kan det nok bli ok, men som du sier med akkurat skjøten. Mistenker at man må banke ned litt puss og få med pussnett over der isf. Men føles uansett som litt sprekkevennlig?!

C
Det blir vel uansett "sprickvänligt" om du bare legger noen millimeter puss direkte på trerammen?
Eller hvordan har du gjort der?
Hva er planen? Vil du ha rammen i tre? Og burde den ikke i så fall følge vinduet rundt?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.