Skal flytte inn i et 1 1/2 plans teglhus med kjeller fra 70-tallet og lurer nå på å friske opp en del av kjelleren med ny puss men er virkelig novise på dette. Hvordan vet jeg hvilken puss jeg skal bruke?

Løfter denne tråden for jeg er også interessert i et svar. Har en kjeller fra -43 med vegger i betonghullstein. Grunnfukt har trengt opp i veggene slik at maling og puss har løsnet på mange steder (tidligere eier har, dumt nok, malt veggen med ikke gjennomtrengelig lateksmaling...).

Nå vil jeg gjøre om, gjøre rett. Har allerede drenert om og lagt markisolering utenfor veggene, men regner med at det fortsatt vil komme opp en del grunnfukt under veggene og platen. Jeg vil pusse opp nederste halvmeteren av veggene (inne i kjelleren altså) og deretter male med gjennomtrengelig silikatbasert maling, men hvilken puss skal man spørre etter? Jeg regner nemlig ikke med at ekspeditørene på K-Rauta eller Bauhaus har full kontroll akkurat, uten forsøker å prakke på meg en puss som kan vise seg å bli feil. Fabrikat/Navn om det går, takk!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.