Har etterisolert en loftsvegg innvendig i vårt gamle hus og lurer på hva materialet skal være innvendig. En tanke er å ha en pusset vegg men har ingen anelse om hva som kreves for dette og hvor bra det egentlig er. Hva kreves for underlag for at puss skal feste, og hvordan går man frem for å få et godt resultat?

Milkshaken
Vil veggen i loftet bli synlig??
Hvis det er en vanlig vegg oppe på loftet, kan den godt være som den er, men er det en loftsvegg som skal være i et skap eller rom, vil jeg sette spon og gips på den, deretter gjøre den som vanlig, med tapet eller maling...

Det er en vegg som kommer til å være synlig, det er en av husgavlveggene på loftet som ellers består av skråtak. Før min "renovering" var veggen pusset på en eller annen måte...mot en tømmerstamme, derfor syntes vi at man kanskje skulle beholde litt av den følelsen ved å pusse opp den igjen. Jeg er usikker på om den "pussen" som var der før var leirekledning...har faktisk ingen anelse om dette. Spørsmålet er altså hva man skal bruke som underlag for pussen, og hvordan får man den til å feste?

Hei Bonnier.

Jeg har hørt om folk som har tilleggsisolert innvendig med tretexplater og deretter pusset på det.
Jeg antar at man skal ha et pussnett for å få det til å feste.

/ Fredrik

Ellers kan du bruke gips og deretter male med en sandblandet maling for å få noe av den pussede følelsen. Det har jeg brukt noen ganger for å skape en illusjon av en pusset overflate, der det ikke var mulig å pusse på ordentlig.

STO selger putsbruk for innendørshusbruk. Det består av en primer som gjør at pussen fester, så er det bare å dra på og skrubbe ut! Har selv det i nesten hele huset og vi er veldig fornøyde med det.

/Wagis

wagis skrev:
STO selger pussbruk for innendørshusbruk.
Det består av en primer som gjør at pussen fester, så er det bare å dra på og skure ut!
Har selv det i nesten hele huset og vi er veldig fornøyde med det.

/Wagis
Hva har du for underlag?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.