Hei! Jeg bor i et mindre borettslag. Huset er fra 1945 med pusset fasade. Veggene er av blåbetong/tegl. Jeg har ca 4 støt/utbulkinger i ytterveggene, i soverom og stue. De er som en sprekk i formen. Er det noen som vet hva dette kan være, og om det er noe å være bekymret for?

Mvh Tobias

• Vegg med svak bulende struktur som ser ut som en sprekk, i et rom med hvit pusset overflate. Mulig tegn på strukturell ujevnhet.
  • Veggen i et rom med svak synlig utbulking eller sprekk på overflaten.
  • Ujevnhet eller bul i en beige vegg, muligens indikasjon på strukturproblem, i et hus fra 1945 med pusset fasade og vegger av blåbetong/tegel.
Det ser ut som at pussen bak teglsteinen har løsnet/sprukket.

Risikoen er at det er lekkasje eller setninger som har skapt det der.
Jeg ville kontakte styret og gjøre dem oppmerksom på det.

Deretter bør de eller du engasjere noen til å gjøre en fuktighetsmåling i veggen. Det pleier å skje kostnadsfritt fra forsikringsselskapet.

• Liker
tobius
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Det ser ut som at pussen bak mursteinen har løsnet/sprukket.

Risikoen er at det er lekkasje eller setninger som har skapt det der. Jeg ville kontakte styret og gjøre dem oppmerksom på det.

Risikoen er at det er lekkasje eller setninger som har skapt det der. Jeg ville kontakte styret og gjøre dem oppmerksom på det.

Deretter bør de eller du engasjere noen til å gjøre fuktighetsmåling i veggen. Det pleier å gjøres kostnadsfritt fra forsikringsselskapet.
Deretter bør de eller du engasjere noen til å gjøre fuktighetsmåling i veggen. Det pleier å gjøres kostnadsfritt fra forsikringsselskapet.

Takk for ditt svar! Det høres ikke bra ut, jeg får ta og kontakte forsikringsselskapet i morgen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.