Nylig innflyttet i et hus som vi skal leie for øyeblikket, forhåpentligvis blir det å skille ut eiendommen og kjøpe fremover.

Nå er det tenkt å sette opp en innervegg slik at det eldste barnet skal få et eget rom.
Innerveggen skal stå nøyaktig der nåværende elementrør er koblet, det har vært en vegg der før.
Må ikke gjøre inngrep på gulvet og nå skal tydeligvis ikke ledningene flyttes som det var sagt fra starten.
Har noen en smidig løsning på problemet?
Vil få stabilitet for svillen og samtidig mulighet til å feste gipsplatene stabilt.

• Vegg med rør og radiatorer under vindu, tomt rom med treparkettgulv. Ball med sky-motiv ved veggen.
Så du kommer ikke kunne feste veggen i gulvet eller i veggen. Det føles jo sånn passe hvis du spør meg. Sett veggen ved siden av radiatorrørene. Noen ganger er det bedre å være praktisk enn ingeniør.

Det ble slik at jeg skrudde takbjelken og den andre siden av veggen ordentlig, deretter kappet jeg de stående bjelkene noen mm lengre og fikk ordentlig med trykk mellom svill og takbjelken.
Svillen er presset mot veggene og skrudd i begge vegger og samtlige bjelker.
Noen som har erfaring med hvordan parkettgulvet kommer til å reagere? Klar over at man skal la gulvet ha mulighet til å bevege seg.
Når det gjelder elementrørene, så kommer jeg til å gipse inn dem, drøyt 60mm mot yttervegg som ikke vil bli skrudd eller ha støtte av noe bjelkemateriale.

• Nybygd vegg med trestendere i en stue, tilstøtende sofa, radiatoren under et vindu; lys inn fra vinduet til høyre.
Magnus E K
Vegggen ser helt grei ut, men jeg liker ikke kombinasjonen ujordede ikke barnesikre (?) stikkontakter rett ved siden av blanke (umalte) elementrør.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.