Hei,

Som fremgår av overskriften, ønsker jeg en estimasjon på hva prisforskjellen er mellom å bygge med Finja Exakt (isolerte lecablokker) og HplusH Thermoblock. Begge med 350 mm tykkelse. Jeg antar at lettbetongen (HplusH) er billigere både i materiale og håndtering (?) men vil gjerne ha en estimasjon på hvor mye. Per kvm? Per blokk? Per hus?

Jeg er ikke ute etter et eksakt svar. Litt rimelige (gutte-)gjetninger duger også så lenge de har noe støtte.

Takk på forhånd.

Hvor mye handler det om? Selv om det finnes priser per stykk så pleier det å bli helt andre priser når man bestiller en hel del, særlig hos lokale byggfirmaer. Ring rundt og spør er mitt svar.

Silver78 Silver78 skrev:
Hvor mye handler det om? Selv om det finnes priser per stykk, pleier det å bli helt andre priser når man bestiller en hel del, særlig hos lokale byggefirmaer. Ring rundt og spør er mitt svar.
Det er en tilbygging på ca 70 kvm. Jeg bryr meg egentlig ikke om å vite den endelige prisen, bare omtrent hvor mye billigere det ene er enn det andre. 10 % billigere? 20 % billigere?

Jeg vil tippe at det er rundt 25-30% dyrere.

• Liker
Markus1111
  • Laddar…
Er snart ferdig og fikk tre priser.
Siporex billigst.
Grunnmeglernes thermoblokker ca 30 prosent dyrere.
Sist Finjas isolerblokker ca 60 prosent dyrere enn siporex.
Ferdig inn og ut side på alle.
Thermoblokkene fikk også en 45 installasjonsvegg med isolasjon, deretter osb gips.

• Liker
Namn2 og 2 andre
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Er snart ferdig og fikk tre pris.
Siporex billigst.
Grunnmeglernes thermoblock ca 30 prosent dyrere.
Sist Finjas isolerblokk ca 60 prosent dyrere enn siporex.

Ferdig inn og ut side på alle.
Thermoblockene fikk også en 45 installasjonsvegg med isolasjon, sen osb gips.

Takk! Supersnilt!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.