6.107 lest ·
5 svar
6k lest
5 svar
Prisforskjell Finja Exakt og HplusH Thermoblock?
Hei,
Som fremgår av overskriften, ønsker jeg en estimasjon på hva prisforskjellen er mellom å bygge med Finja Exakt (isolerte lecablokker) og HplusH Thermoblock. Begge med 350 mm tykkelse. Jeg antar at lettbetongen (HplusH) er billigere både i materiale og håndtering (?) men vil gjerne ha en estimasjon på hvor mye. Per kvm? Per blokk? Per hus?
Jeg er ikke ute etter et eksakt svar. Litt rimelige (gutte-)gjetninger duger også så lenge de har noe støtte.
Takk på forhånd.
Som fremgår av overskriften, ønsker jeg en estimasjon på hva prisforskjellen er mellom å bygge med Finja Exakt (isolerte lecablokker) og HplusH Thermoblock. Begge med 350 mm tykkelse. Jeg antar at lettbetongen (HplusH) er billigere både i materiale og håndtering (?) men vil gjerne ha en estimasjon på hvor mye. Per kvm? Per blokk? Per hus?
Jeg er ikke ute etter et eksakt svar. Litt rimelige (gutte-)gjetninger duger også så lenge de har noe støtte.
Takk på forhånd.
Det er en tilbygging på ca 70 kvm. Jeg bryr meg egentlig ikke om å vite den endelige prisen, bare omtrent hvor mye billigere det ene er enn det andre. 10 % billigere? 20 % billigere?Silver78 skrev:
Bygningsveteran
· 2 746 innlegg
Er snart ferdig og fikk tre priser.
Siporex billigst.
Grunnmeglernes thermoblokker ca 30 prosent dyrere.
Sist Finjas isolerblokker ca 60 prosent dyrere enn siporex.
Ferdig inn og ut side på alle.
Thermoblokkene fikk også en 45 installasjonsvegg med isolasjon, deretter osb gips.
Siporex billigst.
Grunnmeglernes thermoblokker ca 30 prosent dyrere.
Sist Finjas isolerblokker ca 60 prosent dyrere enn siporex.
Ferdig inn og ut side på alle.
Thermoblokkene fikk også en 45 installasjonsvegg med isolasjon, deretter osb gips.
A Argastesnickaren skrev:
Takk! Supersnilt!
Klikk her for å svare