Har en sommerhytte der vi tenkte å lakkere om skapdørene.
Men vi vil egentlig bytte ut flisene mot noen andre, men har egentlig ikke mer penger å bruke på dette prosjektet.
Men... man er jo litt sugen likevel.
Hvilke penger dreier det seg om?
Dumt spørsmål kanskje, men jeg har virkelig ingen anelse...
Altså, på bildet nedenfor.
De svarte flisene skal ned.
Enkelt hvitt flis som 15x15 i "forband" skal opp, og det skal fuges.
For en håndverker er det der ca 4 timers jobb. 3 timer for å sette flisene og 1 time for å fuge. Det er vel ca 2 kvm totalt.
Regne på 2200 minus rot på arbeidet = 1540. Selve materialet ligger vel omkring 1500. Da har jeg regnet at flisene koster 500 kr per kvadrat. Fix og fug koster 400-500.
Totalt må du betale 3000-3500 inkl alt om du leier bort det.
Men å ta ned det gamle og sette opp ny gips kommer i tillegg.
Akkurat. Jeg forutsatte at han skulle ta ned det gamle flisene selv, men det kom ikke med. Jeg tror ikke han trenger å sette ny gips, det har jeg aldri gjort og da har jeg renovert flere objekter.
Ja, jeg mener altså å hyre en håndverker.
Flisene er enkelt hvite og koster 99kr/kvm så i prinsippet ingen penger der.
Ser gjerne at håndverkeren river bort det gamle, er redd for at jeg ville ta med deler av veggen også.
3tkr for alt kan jeg overleve.
Det burde man klare?
Ja, jeg mener altså å ansette en håndverker.
Flisene er enkelt hvite og koster 99kr/kvm, så i prinsippet ingen penger der.
Ser gjerne at håndverkeren river bort det gamle, er redd for at jeg skulle ta med meg deler av veggen også.
Det burde man klare?
Nei, det er ikke nok hvis håndverkeren skal rive også samt sette ny gips, hente materiale, hvem kaster dritten? Jeg er litt allergisk mot glade kalkyler...
den kan koste 8000kr inkl. MVA før ROT.
Det burde man klare?
Bare å be noen håndverkere om tilbud for å finne ut hva de mener er en rimelig tidsbruk og dermed pris.
Nnaggen skrev:
Enkelt hvitt flis typ 15x15 i ”forband” skal opp
Om du med "forband" mener at flisene ikke skal være rett over hverandre så lurer jeg på om det ser bra ut med kvadratiske fliser i stedet for de avlange flisene man vanligvis bruker i slike tilfeller.