2.615 lest ·
15 svar
3k lest
15 svar
Plugg / anker som krever demontering?
Side 1 av 2
Har et Elfa-system i et skap og orker ikke ta ned alt igjen. Men jeg synes tidligere eier var litt gjerrig da han satte opp den vannrette skinnen øverst (den som de loddrette skinnene henger i, ja dere skjønner) med bare 3 montasjeskruer og anker for platen bak. Lurer derfor på om det finnes en løsning på anker/plugg som jeg kunne borre og skru i UTEN Å TA NED SKINNEN, direkte i et par av hullene på den samme? Trenger ikke være like solide ekspandere som allerede sitter der, men i hvert fall noe mer enn vanlig plastplugg liksom.
Tanken har slått meg innimellom, f.eks. med gamle tv-fester osv. Det finnes noen jeg kan tenke meg. En er jo å bore et større hull i skinnen slik at du får gjennom en expander/mollyplugg. Smart da å måle før sånn at du har for eksempel enkelgips i veggen, og at den totale tykkelsen deretter tilsvarer en expander for dobbeltgips, sammen med en skive eller to.
Andre alternativer er jo å bore opp et større hull og bruke sk toggle plug, fant en video med forskjellige plugger.
Andre alternativer er jo å bore opp et større hull og bruke sk toggle plug, fant en video med forskjellige plugger.
Hmm ja det ville jo i og for seg være en mulighet, å bore gjennom metallet også. Takk
jo altså nok sitter det noen regel i veggen et sted men skinnen er ikke satt i regelen, det er det jeg mener. da hadde de jo ikke trengt noen ekspansjonsplugg heller, og jeg hadde kunnet bore og skru i et par til montasjeskruer bare. det jeg vil gjøre nå er å sette i noen form for anker og så skru, uten å ta løs selve skinnen der den sitter i dag.E egge80 skrev: