Har et Elfa-system i et skap og orker ikke ta ned alt igjen. Men jeg synes tidligere eier var litt gjerrig da han satte opp den vannrette skinnen øverst (den som de loddrette skinnene henger i, ja dere skjønner) med bare 3 montasjeskruer og anker for platen bak. Lurer derfor på om det finnes en løsning på anker/plugg som jeg kunne borre og skru i UTEN Å TA NED SKINNEN, direkte i et par av hullene på den samme? Trenger ikke være like solide ekspandere som allerede sitter der, men i hvert fall noe mer enn vanlig plastplugg liksom.

J
Tanken har slått meg innimellom, f.eks. med gamle tv-fester osv. Det finnes noen jeg kan tenke meg. En er jo å bore et større hull i skinnen slik at du får gjennom en expander/mollyplugg. Smart da å måle før sånn at du har for eksempel enkelgips i veggen, og at den totale tykkelsen deretter tilsvarer en expander for dobbeltgips, sammen med en skive eller to.
Andre alternativer er jo å bore opp et større hull og bruke sk toggle plug, fant en video med forskjellige plugger.

• Liker
doctormirabilis
  • Laddar…
Hmm ja det ville jo i og for seg være en mulighet, å bore gjennom metallet også. Takk

Ja eller bank frem regelen og sett en skrue rett i den, rett skrue så ser det bra ut

E egge80 skrev:
Ja eller banke fram bjelken og sett en skrue rett i den, riktig skrue så ser det bra ut
Tror ikke det sitter i noen bjelke, det er rett i platevegg bare.

Hvor lang er den horisontale skinnen da?

E egge80 skrev:
Hvor lang er den vannrette skinnen da?
Omtrent 2 meter.

Jo, men nok sitter det regler der da cc 45 er det vanligste på innervegger.

E egge80 skrev:
Jo men nog sitter där reglar da cc 45 er det vanligste på innervegger
jo altså nok sitter det noen regel i veggen et sted men skinnen er ikke satt i regelen, det er det jeg mener. da hadde de jo ikke trengt noen ekspansjonsplugg heller, og jeg hadde kunnet bore og skru i et par til montasjeskruer bare. det jeg vil gjøre nå er å sette i noen form for anker og så skru, uten å ta løs selve skinnen der den sitter i dag.

Jeg mener at du finner ut hvor du har dine stående stolper for å så bore et nytt hull i din skinne som treffer tre, så slipper du å tenke på plugg

• Liker
Jocke Best og 1 annen
  • Laddar…
E egge80 skrev:
Jeg mener at du leter opp hvor du har dine stående stendere for å så bore et nytt hull i din skinne som treffer treverk, slik at du slipper å tenke på plugg
aha ok, da er jeg med. takk. ja det er jo en mulighet også ja.

er det en eldre innervegg så sitter stenderne på c/c 60cm
eventuelt ta bort gulvlisten så ser du trolig plateskjøtene

T tergo skrev:
er det en eldre innervegg så sitter stenderne på c/c 60cm
ev. ta bort gulvlisten så ser du trolig plateskjøtene
Det er slett ingen dum idé; jeg skal banke litt i kveld og sjekke hvordan det ser ut.

• Liker
tergo
  • Laddar…
Satte nettopp opp en elfaskinne og jeg gjorde akkurat det samme, fant stenderne og lagde nye hull.
Jeg brukte magnet for å lokalisere spikrene som gipsen sitter fast med og kunne dermed finne stenderne.

• Liker
doctormirabilis
  • Laddar…
Hvor lang er den horisontale skinnen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.