Snekret sammen et stillas i tre med litt treverk som jeg hadde liggende hjemme. I prinsippet fire stolper av 95x95 treverk. Plattformen blir omtrent 65 cm dyp og 220 cm bred.

Nå må jeg dra og handle treverk til plattformen men er usikker på hvordan man bør bygge den for at det skal bli bra. Siden jeg hadde tenkt å kunne ta den ned og gjenbruke, hadde jeg tenkt å kjøpe to 45x120 som festes med vognbolt i stolpene og deretter skru på en gulvspon på dem. Må vel sette et par kortlinger også for å stabilisere plattformen.

Kan det funke eller har jeg både belte og bukseseler???

Jeg ville byttet sponet med regelvirke som kappes og legges som terrassebord. Spesielt hvis du skal ha det ute. Bløtt spon blir ikke så bra etter en stund.

Skulle man bare kunne legge 3 stk 45x195 direkte eller klarer de ikke spennvidden liggende?

Har ikke prøvd :)

Jeg pleier å legge 2" x 6-8" som planker å gå på når jeg har stillas hjemme, dog så pleier jeg å låne en haki stillas. Hvis du er tvilende til om det holder, kan du jo bygge rammen din med en kortling og teste hvor mye det svikter. Synes du at det svikter for mye, så er det jo bare å slå til en til. Glem dog ikke å slå opp et "gjerde" så at du eller noen andre tar et steg for langt bak.....

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.