Renoveringsnybegynner
· Vassbacken Västra Götaland
· 606 innlegg
Jeg har en gang som skal fikses, og nå snublet jeg over et hyllesystem på konsoller til knallpris. Tenkte jeg skulle feste det på veggen og sette skyvedører. Men greia er nå at det er en gipsvegg, hva gjør jeg da? Jeg har en følelse av at det ville vært enklest å sette opp en slags plate direkte på gipsen og feste med ordentlige skruer i stenderne bak gipsen, eller? Hvilken type plate er best for dette i så fall?
Renoveringsnybegynner
· 606 innlegg
Ingen svar? Siden man bruker osb+gips, burde det vel fungere med gips+osb også? Rikelig med skruer inn til reglene og deretter gipseskruer på øvrig? Kan det skape problemer hvis jeg gjør det slik?
Renoveringsnybegynner
· 606 innlegg
Hyllene er ca 40 cm ut fra veggen, det vil være ganske tung belastning på dem da det er en ganggarderobe med mye ytterklær, samt at mitt verktøylager vil havne der.
Har enkel gips og ingen osb, det er derfor jeg tenkte å sette osb utenpå i stedet.
Har enkel gips og ingen osb, det er derfor jeg tenkte å sette osb utenpå i stedet.
Renoveringsnybegynner
· 606 innlegg
Oki... Ja, det vil nok holde bedre!
Renoveringsnybegynner
· 606 innlegg
Snart på tide å kjøpe platene, er det noen som vil bli med i diskusjonen før det?
Renoveringsnybegynner
· 606 innlegg
Men Kulle, ville det funke med 15 mm osb i stedet? Mye billigere jo.
Renoveringsnybegynner
· 606 innlegg
Jeg kan ha sett feil, for jeg oppfattet at plywoodplatene var både dyrere og mindre. Er låst til Byggmax for å slippe flere mils transport. Skal sjekke igjen.
Klikk her for å svare