Altså, nå begynner jeg å bli trøtt. Hvordan skal jeg sette sokkel hvis jeg skal ha panel som er 12mm, og sokkelen er typ 10 mm i overdelen. Jeg kan jo ikke sette den under panelen men får jo sette den på panelen, men da vil jo listverk og sokkel ikke stemme i høyde? Og jeg skulle gjerne hatt sokkelkloss, hvordan gjør jeg da? Skal jeg sette dørlistene også på panelen så blir det jo 12 mm glippe mellom list og vegg fra brysthøyde og opp. Skal jeg sette fals der så blir det vel for og listverket blir 27mm tykt. Hjelp, hvordan skal det være. Finnes ingen tydelige bilder på nettet.

B Bullebock skrev:
Altså nå begynner jeg å bli trøtt. Hvordan skal jeg sette sokkel hvis jeg skal ha perlestaffpanel som er 12mm, og sokkelen er typ 10 mm i overdelen. Jeg kan jo ikke sette den under panelet uten må jo sette den på panelet, men da vil jo listverket og sokkelen ikke stemme i høyde? Og jeg skulle gjerne hatt sokkelkloss, hvordan gjør jeg da? Skal jeg sette dørlistene også på panelet så blir det jo 12 mm glippe mellom list og vegg fra brysthøyde og opp. Skal jeg sette foringslist der så blir det vel for og listen blir 27mm tykk. Hjelp hvordan skal det være. Finnes ingen tydelige bilder på nettet.
Hei! Hvordan løste du til slutt problemet ditt? Jeg er i nøyaktig samme situasjon og jeg tror også at dersom jeg setter en planke vil dørkarmen se for tykk ut... Jeg ville vært veldig takknemlig om du kunne hjelpe meg. Beste hilsener!

B Beaam skrev:
Hei! Hvordan løste du til slutt problemet ditt? Jeg er i nøyaktig samme situasjon og jeg tror også at om jeg setter en planke vil dørkarmen se for tykk ut... Jeg ville være veldig takknemlig om du kunne hjelpe meg. Beste hilsener!
Hei, det løste seg jævlig bra! Jeg kappet en masonittplate på 3 eller 6 mm husker ikke, til smale skiver så de var 2 cm lavere i høyde enn selve sokkelen, så limte og spikret jeg med dykkpistol på baksiden av alle sokkellister, deretter satte jeg bare sokkel og karmer som vanlig mot veggen og spikret, så plasserte jeg perlestaff på sokkelen. Jeg kappet sokkelens halve hjørne 45 grader mot hver karm slik at det passet inn mot karmenes høyde.

Minn meg på å ta bedre bilder nærmere på søndag om jeg glemmer!!

• Døråpning med hvit dør, floral tapet og mursteinsgulv i rommet innenfor. Vegg med perlespontpanel og svart flisgulv i forgrunnen.
  • Innendørsentré med blomstrete tapet, doble dører i tre, hyller med verktøy, panel på veggene og flislagt gulv. En person vises i speilet i døren.
  • Et rom under oppussing med blomstertapet, stige, og arbeidslys. Nyfeste sokler og paneler er synlige på veggene.
  • Et rom med blomstermønstret tapet, dørkarm med lister, og en arbeidslampe til høyre. Under tapetet er det perlespontpanel på veggen.
  • Liker
Björkebo Frösön og 3 andre
  • Laddar…
B Beaam skrev:
Hei! Hvordan løste du til slutt problemet ditt? Jeg er i nøyaktig samme situasjon og jeg tror også at om jeg setter en plate vil dørkarmen se for tykk ut ... Jeg ville være veldig takknemlig om du kunne hjelpe meg. Beste hilsener!
Også listverkets hjørner skar jeg 45 grader så det matcher høyden mot fôrene

• Liker
Beaam og 1 annen
  • Laddar…
Tusen takk! Det ser veldig fint ut 🤩

B Beaam skrev:
Tusen takk! Det ser veldig fint ut 🤩

• Hvit panelvegg med detaljert listverk nederst, vinklet mot et mørkt gulv.
  • Hvit dobbelt stikkontakt på en panelvegg ved et hjørne, over en mørk flislagt gulv.
  • Hjørne av et rom med hvitmalte paneler og gulvlister, med utskårne dekorative detaljer mot et mørkt gulv.
  • Hjørne av en vegg med hvite lister og en hvit stikkontakt. Gulvet er mørkt med noen merker, og en trelist ses i bakgrunnen ved et annet rom.
  • Veggmaling med grønt bladmotiv på paneldørlist.
  • Liker
  • Elsker
Björkebo Frösön og 2 andre
  • Laddar…
Kjempefint!😍

Hei! Jeg tenkte at du kanskje kunne hjelpe meg. Jeg har satt perlespont i gangen og vet ikke hvordan jeg skal avslutte hjørnene mot trappen, som ikke har noen perlespont. Tusen takk for hjelpen! 😸
Den eneste:
Grå vegg med montert perlestaffpanel, uavsluttet mot trappehjørne uten perlestaff på venstre side. Pärlspontpanel på vegg, viser et hjørne som ikke er ferdig mot trapp.
Den andre:
Vegghjørne med påbegynt installasjon av perlestaffpanel, sett ved inngangen til en gang. Delvis malt overflate med synlige kanter.

• Hjørnet av en hall med panelplater montert, overgang til en del uten panel. Detalj av hvordan endene møtes, med en smal kant synlig.
  • Liker
ISAR
  • Laddar…
B Beaam skrev:
Hei! Jeg tenkte at du kanskje kunne hjelpe meg. Jeg har satt panel i gangen og vet ikke hvordan jeg skal avslutte hjørnene mot trappen, som ikke har noe panel. Tusen takk for hjelpen! 😸
Den ene:
[bilde] [bilde]
Den andre:
[bilde]
Kan du ikke sette en vinkellist i tre?

B Beaam skrev:
Hei! Jeg tenkte at du kanskje kunne hjelpe meg. Jeg har satt perlestaff i gangen og vet ikke hvordan jeg skal avslutte hjørnene mot trappen, som ikke har noen perlestaff.
Den ene:
[bilde] [bilde]
Den andre:
[bilde]
B Bullebock skrev:
Kan du ikke sette en vinkelist i tre?
Ja. Men hvordan gjør jeg det? Legger jeg den oppå perlestaffen eller må jeg kappe den siste perlestaffen til vinkelistens bredde?

B Beaam skrev:
Ja. Men hvordan gjør jeg det? Legger jeg den oppå perlesponten eller må jeg kappe den siste perlesponten til vinkellistens bredde?
Jeg hadde satt en oppå bare! Det blir fint!

• Liker
Beaam
  • Laddar…
B Bullebock skrev:
Jeg hadde satt en oppå bare! Det blir pent!
Tusen takk! 😊Jeg skal prøve det og fortelle hvordan det går.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.