6.117 lest ·
11 svar
6k lest
11 svar
Plassering Sokkel og listverk i forbindelse med perlespønt i brysthøyde
Altså, nå begynner jeg å bli trøtt. Hvordan skal jeg sette sokkel hvis jeg skal ha panel som er 12mm, og sokkelen er typ 10 mm i overdelen. Jeg kan jo ikke sette den under panelen men får jo sette den på panelen, men da vil jo listverk og sokkel ikke stemme i høyde? Og jeg skulle gjerne hatt sokkelkloss, hvordan gjør jeg da? Skal jeg sette dørlistene også på panelen så blir det jo 12 mm glippe mellom list og vegg fra brysthøyde og opp. Skal jeg sette fals der så blir det vel for og listverket blir 27mm tykt. Hjelp, hvordan skal det være. Finnes ingen tydelige bilder på nettet.
Hei! Hvordan løste du til slutt problemet ditt? Jeg er i nøyaktig samme situasjon og jeg tror også at dersom jeg setter en planke vil dørkarmen se for tykk ut... Jeg ville vært veldig takknemlig om du kunne hjelpe meg. Beste hilsener!B Bullebock skrev:Altså nå begynner jeg å bli trøtt. Hvordan skal jeg sette sokkel hvis jeg skal ha perlestaffpanel som er 12mm, og sokkelen er typ 10 mm i overdelen. Jeg kan jo ikke sette den under panelet uten må jo sette den på panelet, men da vil jo listverket og sokkelen ikke stemme i høyde? Og jeg skulle gjerne hatt sokkelkloss, hvordan gjør jeg da? Skal jeg sette dørlistene også på panelet så blir det jo 12 mm glippe mellom list og vegg fra brysthøyde og opp. Skal jeg sette foringslist der så blir det vel for og listen blir 27mm tykk. Hjelp hvordan skal det være. Finnes ingen tydelige bilder på nettet.
Hei, det løste seg jævlig bra! Jeg kappet en masonittplate på 3 eller 6 mm husker ikke, til smale skiver så de var 2 cm lavere i høyde enn selve sokkelen, så limte og spikret jeg med dykkpistol på baksiden av alle sokkellister, deretter satte jeg bare sokkel og karmer som vanlig mot veggen og spikret, så plasserte jeg perlestaff på sokkelen. Jeg kappet sokkelens halve hjørne 45 grader mot hver karm slik at det passet inn mot karmenes høyde.B Beaam skrev:
Minn meg på å ta bedre bilder nærmere på søndag om jeg glemmer!!
Også listverkets hjørner skar jeg 45 grader så det matcher høyden mot fôreneB Beaam skrev:
B Beaam skrev:
Ja. Men hvordan gjør jeg det? Legger jeg den oppå perlestaffen eller må jeg kappe den siste perlestaffen til vinkelistens bredde?B Bullebock skrev:
Klikk her for å svare