Hei!
Holder på å bygge en plassbygd benk og tilhørende bokhylle i henhold til bilde. Tenkte å bruke IKEA-stammer til benken og 19mm MDF til hyllen.
Jeg har ikke helt oversikt over hvordan jeg skal få satt sammen hyllen, den skal gå helt ut mot veggene på sidene og helt opp til taket. Noen tips om hvordan jeg enklest får dette til og hvilke deler som bygges sammen for å gjøre det så enkelt og stabilt som mulig?
Kjeksemaskin lim og trekjeks. De biter som blir for lange for en tvinge kan man trekke sammen med spennbånd ved limningen. Kjeksemaskinen er helt fantastisk fordi det ikke blir noen synlige hull. Mye mer nøyaktig og raskere enn treplugger.
Jeg brukte trelim og en kreg pockethole jig. Sparklet deretter hullene med snekkersparkel.
Virkelig pent bygget! Mistenker at det er plass til TV i midten, har du laget noen løsning for skjult kabelføring bak, og i så fall tips rundt det? Holder på med et bygg akkurat nå og vet ikke hvordan jeg skal følge kablene men ha mulighet til å komme til dem.
Har du bygget alt av mdf? Selv benken? Det ser fantastisk ut.
Takk, ja jeg har bygget alt av MDF, bortsett fra stammene til skapene som er melamin.
Mma333 skrev:
stilig!!
Har du noe bakstykke på bokhyllen?
Takk! Veggen bak er nylig gipset så jeg valgte å male inn bokhyllen i samme farge som gipsen, jeg har derfor ingen bakstykker på bokhyllen.
Joakim Wik skrev:
Virkelig flott bygget! Mistenker at det er plass til TV i midten, har du laget en løsning for skjult kabelføring bak og i så fall tips rundt det? Driver med et bygg nå og vet ikke hvordan jeg skal følge kabler, men ha mulighet til å komme til dem.
Tusen takk, det er en vanlig trevegg bak bokhyllen så jeg boret bare passende hull bak TVen. Samt et tilsvarende hull i skapet under.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.