Sitter og grubler på en platting og kom over det bildet som gjorde meg nysgjerrig på hvordan man "henger opp" benken i konstruksjonen, noen som har en idé om hvordan man kunne løse det? Har cirka 2 meter mellom søylene men har ennå ikke begynt plattingen så kan legge til en ekstra søyle.
Veldig stilig, men utfordrer skjebnen uten ekstra ben. Hvor mye mister designen med konvensjonelle støtter?
Gjerdet virker dessuten relativt tungt på grunn av plankenes tetthet, så det kreves en stabil grunnkonstruksjon. Er 2 m mellom soklene virkelig nok?
Tenk også på at tettheten gir betydelig vindfang.
Sitter og grubler på en planke og snublet over det bildet som gjorde meg nysgjerrig på hvordan man "henger opp" benken i konstruksjonen, noen som sitter på en tanke på hvordan man kunne løse det? Har cirka 2 meter mellom plintene men har enda ikke begynt å legge platt så kan komplettere med en ytterligere plint.
[bilde]
Det der kan man løse gjennom en stålkonstruksjon som man kler inn.
Hvis du fester sitteflaten på et antall L-profiler i metall i tilstrekkelig dimensjon vil den sikkert holde for vekten ovenfra. Disse kan du deretter feste i det loddrette "benet" i noe bak planket, som en støpt betong-klump (tenk "gråsugge"), enda bedre grave ned den ordentlig først så klart..
Veldig pent, men utfordrer skjebnen uten ekstra bein. Hvor mye taper designet med konvensjonelle støtter? Gjerdet virker dessuten relativt tungt på grunn av tettheten mellom spilene, så det kreves en stabil grunnkonstruksjon. Holder det virkelig med 2 m mellom soklene? Tenk også på at tettheten gir sterk vindfang.
Helt riktig, jeg kommer ikke til å ha like tett mellom spilene som dette. Synes det var en veldig stilig løsning og enkelt å holde rent under.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.