Tobzter
Nå skal ladestasjonen installeres, men den blir frittstående og har ingen fasade eller lignende å skru den fast i.. Og vil ikke bare ha en stolpe for laderen. Så tenkte om man bygger som et plank så man kan skru opp laderen og en fin liten krok til kabelen men også sette en lampe så man ser hva man holder på med.. noen som har gjort noe lignende eller har alle en garasje eller fasade å feste den på? :)

• Liker
klaskarlsson
  • Laddar…
Tobzter
Typ noe slik
Treplankegjerde i hagen med ny, stabil konstruksjon og skråstilt toppkant for vannavrenning.

Jeg har bygd en frittstående ladestolpe! Slik ser den ut for øyeblikket. Snart skal ladeboks nummer to inn på samme stolpe og de skal sitte ved siden av hverandre.

• Rød, frittstående ladestolpe med en ladekabel montert, omgitt av grønt gress og skog i bakgrunnen.
  • Liker
Teddan68 og 3 andre
  • Laddar…
Tobzter
se der ja dette så fint ut,
Jeg vil kunne henge opp Laddsladen i stedet for at den ligger på bakken,
Men fin løsning,

En fälj er praktisk for å legge kabelen over/rundt. En stålstilling for vannslange fyller samme funksjon, men det er jo tross alt en bil.

Deltaco har en "ladekabelhenger" å henge kabelen på, som har en dummy-kontakt som man putter hansken i for å beskytte mot fukt, snø og annen skit. Føles bra synes jeg og imponerte min elektriker. Koster typ 295 på Netonnet bl.a

Beste svar

Tobzter
Så her ble det hos meg. Skal opp kanskje et tak og en lampe
Ladeenhet for elbil montert på svart trepanel med steiner ved bunnen, omgitt av grønt løvverk.

• Liker
AbboZeGreat og 6 andre
  • Laddar…
Stilig :-)

• Liker
Tobzter
  • Laddar…
K
G grogge skrev:
Jeg har bygd en frittstående ladestolpe! Slik ser den ut for øyeblikket. Snart skal ladeboks nummer to inn på samme stolpe og de skal sitte ved siden av hverandre.
Det der ser ut som gammeldags svensk landsbyidyll.
Litt som et uthus med dusjmuligheter.

Tobzter
Vet ikke om det var positiv eller negativ tanke. Men tar den som positiv :crysmile: bor på "landet"

• Liker
K. L
  • Laddar…
Vekker denne gamle tråden da jeg har et begynnende behov for å fikse en "stolpe/plank" for frittstående montering av ladeboks i et eldre gårdsmiljø.

Finnes det muligens oppdatert inspirasjon å få ta del av? :)

(Ser gjerne mer av @grogge's bygg eller tilsvarende stil)

G grogge skrev:
Jeg har bygget en frittstående ladestolpe! Slik ser den ut for øyeblikket. Snart skal ladeboks nummer to inn på samme stolpe, og de skal sitte ved siden av hverandre.
Jeg stjal denne ideen til en ladestolpe da vi har et 30-tallshus, og de som er å kjøpe er groteskt moderne, er overbevist om at jeg kommer til å nynne på signaturmelodien til oppslagstavlen hver gang jeg skal lade. 😂

• Rød, hjemmebygd ladestolpe til elbil, utformet i landlig stil, står på en gressplen foran busker og trær.
  • Liker
nikno og 2 andre
  • Laddar…
T Teddan68 skrev:
Jeg stjal denne ideen til en ladestolpe da vi har et hus fra 30-tallet og de som finnes å kjøpe er grotesk moderne, er overbevist om at jeg kommer til å nynne på signaturmelodien til oppslagstavlen hver gang jeg skal lade. 😂
Stilig! 😎

T Teddan68 skrev:
Jeg stjal denne ideen til en ladestolpe da vi har et 30-tallshus og de som finnes å kjøpe er grotesk moderne, er overbevist om at jeg kommer til å nynne på signaturmelodien til oppslagstavlen hver gang jeg skal lade. 😂

• Rød ladeboks for elbil plassert på en liten trekonstruksjon med kabel opphengt, omgitt av trær og plen.
  • Liker
RoTe
  • Laddar…
Jeg vet at laderen tåler å stå åpent, men jeg skulle gjerne hatt mer tak.

Men bygget som sådan er virkelig stilig.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.