Diversearbetare
· Göteborg
· 10 700 innlegg
Perlestaff har jeg alltid spikret opp med galvaniserte 50x2mm dykkert. Gjerne skjult spikring i fjæren om det har fungert.
Nå hører jeg fra enkelte at det går like bra å lime. Stemmer dette? Perlestaffen pleier jo å bevege seg
I mitt tilfelle er det en gang og en glassveranda som skal dekkes på vegger og i tak med 13x95mm perlestaff oppå 12mm sponplate.
Nå hører jeg fra enkelte at det går like bra å lime. Stemmer dette? Perlestaffen pleier jo å bevege seg
I mitt tilfelle er det en gang og en glassveranda som skal dekkes på vegger og i tak med 13x95mm perlestaff oppå 12mm sponplate.
Jeg brukte panelclips til brystningspanelet på kjøkkenet. Fordelen med clips er at panelet kan bevege seg litt uten at det eventuelt blir sprekker i fjæren.
For proffene er det kanskje raskest med lim som hurtigfester. Kruxet er om du må støtte opp panelet under limtiden.
Jeg synes at 50*2 høres litt grovt ut, mener jeg brukte 40*1.7 med hell istedenfor.
For proffene er det kanskje raskest med lim som hurtigfester. Kruxet er om du må støtte opp panelet under limtiden.
Jeg synes at 50*2 høres litt grovt ut, mener jeg brukte 40*1.7 med hell istedenfor.
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 700 innlegg
Takk for tilbakemeldingen.
Jo, jeg pleier å bruke 50x2 på den tykke perlsponten (13-14mm) og 40x1,7 på den tynne (10mm) varianten.
Jo, jeg pleier å bruke 50x2 på den tykke perlsponten (13-14mm) og 40x1,7 på den tynne (10mm) varianten.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Spika eller skruva bärläkt
Tak & Vind -
Skru eller spik panelvegg innendørs?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Skruva eller spika glespanel i undertak
Tak & Vind -
Lage egen perlestaff, realistisk eller galskap?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Spikre eller lime gulvlister?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi