Hei,
søkte gjennom forumet og så at noen har prøvd med å sette perlestaff i stedet for fliser over disk og komfyr.
Spørsmål;
Hvordan fungerer det etter et par år?
Bør man lakke eller glassere over panelet?
Noen andre tips?
Takk for svar.
(står med hammeren i den ene hånden og murskjeen i den andre)
søkte gjennom forumet og så at noen har prøvd med å sette perlestaff i stedet for fliser over disk og komfyr.
Spørsmål;
Hvordan fungerer det etter et par år?
Bør man lakke eller glassere over panelet?
Noen andre tips?
Takk for svar.
(står med hammeren i den ene hånden og murskjeen i den andre)
Over vasken er det egentlig ikke noe problem. Vi hadde malt med linoljemaling, så det er nok for at overflaten skal bli vannbestandig og lett å vedlikeholde. Det man bør tenke på er om man plasserer panelet på benkeplaten eller ikke. Lar man det gå ned bak (som egentlig er penere synes jeg) får man små sprekker ved perlen der både vann og smuler kan renne ned. Disse bør tettes med noe.
Derimot over komfyren blir det flere flekker, så der kommer vi også denne gangen til å velge fliser.
Derimot over komfyren blir det flere flekker, så der kommer vi også denne gangen til å velge fliser.
Hei!
Vi har nettopp satt opp perlespont over oppvaskbenken i vårt nye kjøkken. Synes det ble veldig fint. Vi fikk den malt med malingsfarge i halvmatt glans 40. Vi satte en liten list øverst mot taket og nederst ved oppvaskbenken. Skal snart ta bilder så får du se.
Vi har nettopp satt opp perlespont over oppvaskbenken i vårt nye kjøkken. Synes det ble veldig fint. Vi fikk den malt med malingsfarge i halvmatt glans 40. Vi satte en liten list øverst mot taket og nederst ved oppvaskbenken. Skal snart ta bilder så får du se.
Er det den der mdf-varianten?, malte nettopp en sånn på et kjøkken, jeg kunne da ikke skille den fra ekte perlestaff og ikke vil den sprekke opp i fremtiden heller.carra skrev:
møcke møcke bra
Vi har panelskive. www.panelskivan.se og den ser akkurat ut som ekte perlespont (om ikke penere). Vi valgte å få den penselmalt.
Ja, det er Ikeas kran. Hva vi tetta med? Ja du, ingen anelse men jeg skal høre med snekkeren i morgen. Tror en mykfog bak listen.
Klikk her for å svare

