Hei,

søkte gjennom forumet og så at noen har prøvd med å sette perlestaff i stedet for fliser over disk og komfyr.

Spørsmål;

Hvordan fungerer det etter et par år?
Bør man lakke eller glassere over panelet?

Noen andre tips?

Takk for svar.
(står med hammeren i den ene hånden og murskjeen i den andre)
 
Over vasken er det egentlig ikke noe problem. Vi hadde malt med linoljemaling, så det er nok for at overflaten skal bli vannbestandig og lett å vedlikeholde. Det man bør tenke på er om man plasserer panelet på benkeplaten eller ikke. Lar man det gå ned bak (som egentlig er penere synes jeg) får man små sprekker ved perlen der både vann og smuler kan renne ned. Disse bør tettes med noe.

Derimot over komfyren blir det flere flekker, så der kommer vi også denne gangen til å velge fliser.
 
Hei!

Vi har nettopp satt opp perlespont over oppvaskbenken i vårt nye kjøkken. Synes det ble veldig fint. Vi fikk den malt med malingsfarge i halvmatt glans 40. Vi satte en liten list øverst mot taket og nederst ved oppvaskbenken. Skal snart ta bilder så får du se.
 
  • Liker
Kitty_katten
  • Laddar…
C
Kjøp Brandens pärlspontsskiva det gjør ting enklere! Ingen kvister som trenger å forsegles håndmalt blir som "ekte" pärlspont bare bedre og penere!
 
Tusen takk!

Da blir det slik ovenfor disken til å begynne med.
Og antagelig vil det bli tetting ved perlen.

Ser frem til bilder.

Takk igjen

hei
 
carra skrev:
Kjøp Brandens perlestaffplate, det gjør det enklere! Ingen kvister som må forsegles, håndmalt blir som "ekte" perlestaff, bare bedre og penere!
Nei, som ekte perlestaff blir det neppe, men litt likt iallfall :D
 
C
joda det blir det visst det! Ler Ler Ler

Hvordan legger man til smileys?
 
carra skrev:
Hvordan legger man til smileys?
Du velger "avansert modus" når du skriver innlegget, så kommer det frem smilies.
 
carra skrev:
Kjøp Brandens perlestaffplate det forenkler! Ingen kvister som trenger forsegling håndmalt blir som "ekte" perlestaff men bedre og penere!
Er det den der mdf-varianten?, malte nettopp en sånn på et kjøkken, jeg kunne da ikke skille den fra ekte perlestaff og ikke vil den sprekke opp i fremtiden heller.
møcke møcke bra
 
Vi har panelskive. www.panelskivan.se og den ser akkurat ut som ekte perlespont (om ikke penere). Vi valgte å få den penselmalt.
 
Her kommer noen bilder av perlesponten i vårt nye kjøkken som har en moderne landlig stil. Har som sagt brukt panelskive og er superfornøyd med det. Veggene og perlesponten er malt med fargen Ømhet fra Beckers.
 
  • Pärlspont i moderne landlig stil på kjøkkenet. Vegg i farge Ömhet fra Beckers. Hylle med glass, bolle, og fruktskål ved vask og trekebenk.
  • Pärlspont malt med Beckers Ömhet i moderne landstilskjøkken, med tente telys i glassholdere på en trefarget benkeplate.
Takk for at du la ut bilder. Det ble fint. Hva tettet dere med ved listen?

Og så lurer jeg på hva slags kran dere har? Er det IKEAs?

Takk.
 
Ja, det er Ikeas kran. Hva vi tetta med? Ja du, ingen anelse men jeg skal høre med snekkeren i morgen. Tror en mykfog bak listen.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.