Har fått et nytt gulv lagt. (Raw) Så vidt vi kan forstå, er installasjonen godt utført. Imidlertid skiller tre bord seg så kraftig fra de andre. Kan det bli så store variasjoner?

• Nytt gulv med synlig variasjon; tre planker skiller seg ut i farge og mønster fra resten.
  • Wow
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Jisses. Noen hadde en dårlig dag på gulvfabrikken. Den som la inn gulvet likeså, om den avvikende planken hadde blitt lagt ytterst kunne dere reklamere, få noen nye løfte bort dem og legge nytt. Nå ligger det midt i så da må man fjerne ganske mye. En annen måte hadde vært å sage bort det avvikende og ta det som spill på et passende sted om dere hadde nok gulv til det.

• Liker
MrDizzy og 1 annen
  • Laddar…
ohhhh, nei! Det der hadde jeg reklamasjon på. Både jobben og gulvet.

• Liker
tottematts
  • Laddar…
Herregud, hvordan kan man som gulvlegger reise seg opp og se det der og tenke "Jobb vel utført!" :mad: Ser dessuten ut til å være en ganske solid sprekk i en av bordene.
Sprukket parkettbord, tydelig markert med en rød sirkel, viser en betydelig sprekk i overflaten.

• Liker
Fel av Åke
  • Laddar…
Visst gulvet så ikke helt ok ut men det avhenger jo av hvilke instrukser gulvleggeren har hatt og hvilken klassifisering gulvet har. Har iblant opplevd at kunden har ønsket et gulv med billigere klassifisering og da har de sortert plankene selv. Men ellers plukker man bare fra esken og legger på. Men visst en slik planke hadde jeg ikke lagt inn i første omgang.

Det går sikkert å løse, noen nye planker får dere sikkert på Beijer. Så er det bare å løfte opp forsiktig og legge inn nytt. Synd bare at det havnet midt i. Dere kan gjøre det selv om håndverkeren har fått nok, det er ikke vanskelig. Løft opp hele rader og skil forsiktig på kortskjøtene. Sag til nytt med det gamle som mal. Nummerer alt dere tar vekk så det havner på samme sted igjen. Det trengs en treklossene og en liten hammer.

Jeg har tenkt på det siden jeg selv har kjøpt billigere gulv - hvor går grensen for variasjon i utseende. Man får jo det man betaler for. Men det der er jo ganske mye og burde ha ringt en varselalarm for den som la det inn. Noen ganger er det kanskje bedre å gjøre jobben selv om man har kjøpt budsjettprodukter. En gulvlegger jeg kjenner sa at han ikke legger gulv av visse merker og kvaliteter, risikoen for at kunden blir misfornøyd er for stor.

På den andre siden - hvis kunden sier: her er materialet, legg det inn kanskje det er opp til kunden å se det over først.

• Liker
tottematts
  • Laddar…
Jeg synes det ser ganske kult ut!
Men man hadde jo ønsket å spre de avvikende plankene mer, nå når de ligger sammen opplever man det som veldig rotete!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.