Hei, jeg søker litt omtaler om forskjellige gulv innen lavprissegmentet, Bauhaus, Byggmax etc. 50-250 kr/m2 er nok det jeg ser etter. Parkett eller laminat er det som er tenkt, matte er ikke aktuelt. Har dere erfaringer med kvalitet på skjøter, jevnhet, slitestyrke osv., er jeg lutter øre.
Jeg kjøpte et av de billigere laminatgulvene fra Bauhaus forrige sommer. Skulle ha det til et soverom i sommerhytta. Men dette gulvet var helt umulig å legge. Bordene var ikke jevnbrede! Skjeve! Jeg måtte bytte mot et merkevaregulv, og da gikk leggingen som en dans.
anaitis skrev:Jeg kjøpte et av de billigere laminatgulvene fra Bauhaus forrige sommer. Skulle ha det til et soverom i sommerhytta. Men dette gulvet var helt umulig å legge. Bordene var ikke jevnbrede! Skjeve! Jeg måtte bytte mot et merkevaregulv, og da gikk leggingen som en lek.[/QUOTE
Husker du merket? Jeg vet at det finnes bra lavpris også, jeg la et i datterens soverom for et par år siden, husker ikke merket, men kjøpte på byggmax, ( khärrs dugde ikke for henne, svart gulv skulle det være)
Skal komme med et fornuftig forslag til en herre som er et sted rundt 60, ingen barn eller hunder,,
så slitestyrken er vel ikke noe stort problem, men man skal jo kunne søle en dråpe kaffe, eller ta en snarvei til baksiden med skoene på, det er nok mer fugene og jevnheten som jeg lurer litt på,, Kjøkken, (rommet der kaffetrakteren står, stort sett) allrom, soverom,
så slitestyrken er vel ikke noe stort problem, men man skal jo kunne søle en dråpe kaffe, eller ta en snarvei til baksiden med skoene på, det er nok mer fugene og jevnheten som jeg lurer litt på,, Kjøkken, (rommet der kaffetrakteren står, stort sett) allrom, soverom,
Sist redigert:
Testet byggmax parkett for 199:-/kvm, litt små vanskelig å legge, men på den annen side er jeg ingen erfaren gulvlegger så det kan ha vært grunnen. Synes det både ble jevnt og bra, og slitestyrken på parkett er jo betydelig bedre enn laminat samt føles varmere og mer solid synes jeg!
/Tomix11
/Tomix11
Klikk her for å svare