Heisan,

Er ny på dette med bygg og har gjort en utrolig feil. Har kjøpt en høyrehengslet dør som nå vil åpne seg feil vei fra veggen! Døren vil da ikke engang kunne åpnes halvveis!

Døren er denne http://www.kompanjonen.se/produkter/innerdorr-dooria---8x21-30db-hh-ljusgra, finnes det noen måte å gjøre om døren så den blir en venstrehengslet? Dette er utrolig stressende for meg da å bytte inn døren ikke er et alternativ. Finnes det noen gode alternativer for å gjøre dette? Budsjettet mitt er utrolig stramt akkurat nå også så det blir ikke til mye penger heller.

Utrolig takknemlig for all hjelp, hele prosjektet virker knust på grunn av dette nå.

Sist redigert:
Utrolig pinlig hvilken bare viser min uvitenhet når det kommer til sånt her. Jeg tenkte feil nå sånn her på morran, og det var tydeligvis ingen problemer i det hele tatt. Ber så utrolig om unnskyldning. Mod kan gjerne ta bort denne tråden.

Det kan jo være bra for noen andre å vite at det bare er å snu på hengslene, og på mange dører trenger man ikke engang å gjøre det.....

Men kan den døren du viste virkelig endres?

D
Mistenker at TS blandet sammen høyrehengslet/venstrehengslet med innovergående/utovergående.

De fleste innerdører er verken høyre/venstrehengslede eller innover/utovergående, men man kan montere dem som man vil.

Ja, med snapphengsler er det jo ingen problemer, men med denne blir det verre.

Hei, dessverre er den døren ikke vendbar, den typen hengsler produseres høyre og venstre. Prøv å bytte den ut hvis det går.

Ja det så jeg nå, må jo være noe overskudd fra åttitallet...

DIY_freak skrev:
Misstenker at TS blandet sammen høyrehengt/venstrehengt med innadslående/utadslående.
Er ikke det samme sak? Eller så forstår jeg ikke hva du mener :)

D
DrBosa skrev:
Er ikke det det samme? Eller så skjønner jeg ikke hva du mener :)
Jo, men jeg mistenkte at det var det som ts ikke forsto først og trodde at han var nødt til å montere døren med åpning i feil retning.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.