Hei! Jeg har et hus fra '45 med pusset fasade. Pussen er i så dårlig stand at beslutningen ble tatt om å kle huset med stående panel (z panel rett fals 145) på 28x70. Det finnes et dekorativt utstikk ved takkoblingen samt gavlene. Å pigge bort utstikket ved gavlene var ikke noe problem, men når jeg gjorde en test ved å pigge bort de utstikkende steinene ved takkoblingen, løsner mursteinene...
Vet dere en løsning på hvordan jeg kan gjøre takkoblingen? Takk!

• Murvegg med avskallende puss, eksponerte murstein ved taktilkobling og en stige på siden.
  • Murvegg med skadet puss og synlige murstein, ved siden av en trekantet takforbindelse. Bakgrunnen viser stige og tre med blå himmel.
  • Mursteiner med sprukket puss ved takovergang, delvis losset, vist med en svart metallkant.
Sist redigert:
Kramla
Hei
Hvorfor ikke renovere den eksisterende fasaden i stedet, synes dette er å ødelegge et fint steinhus og dessuten skaffe deg enda mer vedlikehold og utgifter

//Kramla

Kramla Kramla skrev:
Hei
Hvorfor ikke renovere eksisterende fasade i stedet? Synes dette er å ødelegge et fint steinhus og dessuten gi deg enda mer vedlikehold og utgifter

//Kramla
Takk for svaret, fasaden hadde dessverre allerede blitt skadet ved en tidligere takbytte...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.