Snailman
Har sett bilder på slike et sted tidligere, noen som har tips? Trolig fra en utleiefirma som cramo, har dessverre dårlig tilkobling så fungerer ikke for meg å søke hos f.eks. cramo...

Sist redigert:
Hos Ramirent kalles den alplyft.

Mikael_L
Du så det kanskje i min tråd?
En alplyft (alplift) leide jeg.

Snailman
Takk alle!

cramo kaller den visst for materiallyft http://www.cramo.se/Web/Apps/Products/ProductGroup.aspx?id=7553&epslanguage=SV

tok meg 40 minutter å finne den...

jo har nok sett bildene hos deg Mikalel_L virker som det er på side 18 i din blogg...

Får prøve å se på en hos en utleiefirma, man skal jo få den inn og ut av huset også... så må sjekke ytterdimensjonene på den.

Den går inn gjennom en vanlig ytterdør.

Hvor store er takstolene?

Matti_75 skrev:
Den går inn gjennom en vanlig ytterdør.
Det store problemet kan vel neppe være om løftet går inn gjennom ytterdøren.... ;)

thomasx skrev:
Det store problemet kan vel neppe være om løftene går inn gjennom ytterdøren.... ;)
TS lurte på hvordan han skulle få den inn og ut av huset, og jeg svarte.

Snailman
Enk Projektet skrev:
Hvor store takstoler er det?
spennvidde 7,5 til 10,5 meter på et omtrent ca 22 graders takvinkel sadeltak

Snailman skrev:
spennvidde 7,5 til 10,5 meter på et omtrent ca 22 graders takvinkel saltak
Hvordan får du inn takstolene gjennom ytterdøren? ;)

Snailman
thomasx skrev:
jeg får ta inn dem i stommen før jeg har reist alle vegger ferdig, typ som Mikael_L gjorde...

thomasx skrev:
Hvem monterer ytterdøren før man har på takstolene?

Hvorfor ikke bare ringe en lastebil når takstolene skal opp? Et løft kan jo ikke koste mer en times arbeid for lastebilen. Maks en tusenlapp...

verktygsgurun skrev:
Hvem monterer ytterdøren før man har på takstolene?
Stammen må jo opp før takstolene kan komme på plass, selve døren finnes ikke der, men vel åpningen.

Snailman, bygger du stolene selv? Ellers kan du jo få dem påløftet direkte når de leveres. Så tenkte jeg gjøre.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.