Holder på å lime heldekkende teppe i trappen* og har lest litt her på forumet. Butikken jeg var i hadde ikke så mange alternativer på lim, men jeg valgte kontaktlim Casco S9 Super, for jeg nekter å legge ned alt dette arbeidet og så ha teppet som løsner etter en tid, og jeg orker ikke ha ulike lim på trinn og nesen.

Jeg prøvde først å lime trinnet og deretter rundt, og det gikk bra, men tok uhyre lang tid. Dessuten gikk det med omtrent en fjerdedels boks lim til ett trinn! Jeg har sett at man skal ha en "fintannet sparkel", kan noen gi tips om en god en? Synes det må være vanskelig å gjenbruke en slik da alt setter seg fast, så det blir fort penger når det gjenstår 16 trinn som skal limes i to omganger.

Nå påførte jeg lim både på teppet (sånn med rutemønster på undersiden) og på selve trinnet, ventet en stund (10-20 minutter) og la det på. Ni tiendedeler av limet gikk til teppet.

Ønsker tips om hvordan jeg kan redusere limforbruket. Kan det holde å kun påføre rikelig med lim på trinnet og legge teppet på før det har tørket?

Tør jeg lime hele trinnet i ett moment?

Takknemlig for all input.

*Separat byggtråd kommer hvilket år som helst nå.

Kontaktlim (i alle fall S9) skal legges på begge overflater, deretter tørke klibbfritt og til slutt setter man sammen overflatene. Hugger direkte og permanent. Bruk engangs skumrulle som legger på tynnere lag.

• Liker
MultiMan og 1 annen
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Kontaktlim (i alle fall S9) skal legges på begge flater, deretter tørke klibbefritt og til sist setter man sammen flatene. Fester direkte og permanent. Bruk engangs skumrulle som legger på tynnere lag.
Jeg leste instruksjonen på boksen, men synes å ha sett et sted at hvis man limer tekstiler så holder det å påføre på den ene flaten.

Bra tips om skumrulle. Skal se om jeg får tak i en slik.

Det kanskje er verdt å bruke et billigere mattlim på trinnflaten og bare ha kontaktlim på trappenesen...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.