Hvordan gjør dere med overflødig puss eller mørtel i bøtta? Hvor kaster dere det når dere er ferdige med arbeidet? Skyller ut bøtta som vanlig og lar avløp eller bakken ta hånd om det?
Hvordan gjør man det? Jeg nøler med å gjøre små jobber der jeg er usikker på mengden mørtel som trengs. Det blir alltid for mye, og jeg vet ikke egentlig hvordan jeg skal håndtere overskuddet.
Bruket brukte jeg å helle i en haug på plenen, og bollen ble vasket ut med vannslangen i et hjørne i hagen. Når bruket hadde herdet, fikk det bli med neste tur til gjenvinningsstasjonen og ble kastet i en tiltenkt haug der.
Skraper ut i et hjørne i hagen og skyller av der. Så når jeg husker/orker, havner det på tilhengeren og drar til gjenvinningen eller havner i et hull når man graver i hagen
Overskuddsbruk skrapes ut og kastes i en tom brukssekk. Tas deretter med til fyllplassen når det er tid for å dra dit. Alle verktøy og bøtter gjøres rene og overskuddsvann helles ut i en type rabatt.
Vi har en grunn som skal pusses snart, der putter vi i diverse overflødig mørtel som fyllmasse. Av og til forbereder vi former og støper en skiltstativ eller lysestake eller fuglebad med rabarbrablad som form.
Ikke for å være slem....men ifyllingen mellom steinene tilhører vel ikke det vakreste murerarbeidet jeg har sett. Tror til og med det hadde vært bedre uten kliss.....
jo hmm... Jeg får delvis skylde på tidligere eier og forsvare oss begge med at den som sagt skal pusses... Ikke spør hvorfor han har brukt brostein her... Mye kompromisser i et gammelt hus.
blande liten mengde? sjekk hva du skal pusse/reparere, anslå mengden
Tenkte mest på min evne til ikke å dra til deponiet i tide, noe som betyr at risikoen er overhengende for at jeg samler opp mange smårester i sekken over lang tid til den blir uhåndterlig tung
Tänkte mest på min förmåga att inte åka til gjenbruksstasjonen i tide hvilket innebærer at risikoen er overhengende at jeg samler på meg mange småslatter i sekken under lang tid til den blir uhåndterlig tung
Flere sekker med litt i hver pleier å løse et slikt problem......
Bruker blå Ikea-poser. Blir passe tunge å løfte for to. Holder fint om posene ikke fylles til randen. Går lett å tømme på ÅVC. Løft i det ene håndtaket, dra det over posen så innholdet ruller ut av posen.
Passe store også for jord, stein, sand, bortbillet betong osv. Transporterte en gang bort et bortbillet betonggulv i 51 Ikea-poser til ÅVC (dog ikke på samme lasteplass). En pose pleier å holde for 5-6 lasting før ett av håndtakene ryker. Men siden de koster 5 kr/st blir det god økonomi likevel.
Jeg bare skyller til det er en grushaug på plenen og sementen i blandingen flyter ut over plenen blandet med rikelig med vann.
Blir ikke plenen skadet av "sementvannet"? Kan tenke meg at det ikke er noen problemer å for eksempel rengjøre verktøy på den måten. Er imidlertid tvilende til hvor bra det er for gresset om man har noen kilo etterlatt mørtel man vil bli kvitt.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.