vi har fått over en del plater av russisk bjørkefinér (god kvalitet, bare enkelte reparasjoner). Vi må selge platene, men har vanskelig for å finne tilsvarende materiale og hva som er en rimelig pris for en 15 mm plate i størrelse 1250 x 2500 ... vet ikke helt hva vi betalte, det ble levert med garasjen vår fra Litauen

Hvor mange lag?

F
DixiePixie DixiePixie skrev:
vi har fått over en del plater av russisk bjørkefinér (fin kvalitet, kun enkelte reparasjoner). Vi skulle trenge å selge platene, men har vanskelig for å finne tilsvarende materiale og hva som er rimelig pris for 15 mm plate i størrelse 1250 x 2500 ... vet ikke helt hva vi betalte, det ble levert med garasjen vår fra Litauen
Jeg kunne være interessert. Hvor bor dere og antall lag samt tykkelse?

F fsn skrev:
Jeg kunne være interessert. Hvor bor dere og hvor mange lag samt tykkelse?
11 lag

D dennis_f skrev:
Hvor mange lag?
11 lag

Om skivene ikke er nær fsn kanskje de er nær for meg på andre siden. Jeg har ingen anelse om hva du kan ta, men jeg kan ha behov for noen. Hvor mange har du og hvor er de?

vi har fått over en del plater av russisk bjørkefinér (fin kvalitet, kun enkelte reparasjoner). Vi skulle trenge å selge plater, men har vanskelig for å finne tilsvarende materiale og hva er rimelig pris for 15 mm plate i størrelse 1250 x 2500 ... vet ikke helt hva vi betalte, det ble levert med vår garasje fra Litauen
Her er en prisliste på ulike treverk, finér, MDF etc. fra Sliparebackens finsnickeri.

https://sliparebackensfinsnickeri.se/snickerivirke

710kr platen for 15mm russisk bjørkefinér tar de.

S Snappahaneklanen skrev:
Her er en prisliste på ulike trevarer, kryssfiner, MDF osv. fra Sliparebackens finsnekkeri.

[lenke]

710kr skiven for 15mm russisk bjørkekryssfiner tar de.

Takk! Men er ikke prisen litt over 1200 for 15 mm ifølge listen?

Calexico tar 720 for BB/BB 15mm så rundt 700 er nok riktig butikkpris. Om de finnes nær nordre Stockholm kan nok jeg også være interessert i noen til riktig pris.

Er det EXT limt B/BB kvalitet?

Takk for hjelpen med prislisten! Jeg skal nok sende en e-post til fabrikken og sjekke om den er ext eller int limt. Den info kan nok trengs om vi skal selge skiver. Det er i alle fall minst bb/BB kvalitet og skivebiter vi har brukt utendørs har verken bøyd seg eller løsnet i limingen...

Glemte å skrive: vi finnes nord for Gbg

Takk! Men er ikke prisen litt over 1200 for 15 mm ifølge listen?
Ja, men litt lengre ned finnes RYSK bjørkefinér for 710kr. Ikke spør meg hva forskjellen er eller hvorfor den russiske er billigere.

Glemte å skrive: vi befinner oss nord for Gbg
Hvor mange mil? :)

Akkurat, men det er betydelig mindre plate. Russisk/baltisk kryssfiner er ofte dyrere. Nåvel, takk for prislisten, har litt bedre oversikt over prisen nå...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.