Hei!

Jeg kommer snart til å måtte gipse (13mm) en hel vegg i et kjøkkenområde før fremtidig flislegging. Veggen består i dag av sponplater, med et vindu og flere stikkontakter.

Mitt spørsmål; hvordan løser man på beste måte overgangen til vindu i og med at veggen blir betydelig tykkere?

Det finnes såkalte klakkfôr som bygger bort kanten. Ellers får man spikre en 13mm list under fôret.

21x43_klackfoder_ab.jpg

Ola78
Et annet alternativ er å sette en bredere smyglist i vinduet, men det innebærer også litt mer arbeid, men blir nok penere på den andre siden.

Milkshaken
Om du mener i smyggen så kan det noen ganger bli fint å flislegge smygene...

cedervall skrev:
Hei!

Jeg kommer snart til å måtte gipse (13mm) en hel vegg i et kjøkkenområde foran fremtidig flislegging. Veggen består i dag av sponplate, med et vindu og flere stikkontakter.

Mitt spørsmål; hvordan løser man på beste måte overgangen til vinduet i og med at veggen blir betydelig tykkere?
Vet ikke om det er et alternativ for dere, egentlig ingen svar på spørsmålet ditt heller, men vi brukte renoveringsgips, 6mm, på vindusveggen, og så vanlig, 13mm, på de andre veggene.
Sånn som jeg leste i et annet innlegg, det er fint om man kan flislegge i vindussmygene.
Vi har også sponplate under.

Lykke til !

Takk så mye for svarene!

Klackfoder er akkurat det jeg lette etter. Det blir mye fliser (få overskap) og flisleggeren anbefalte 13mm gips under.

Til stikkontakter trenger man å ha en form for distansering, gjetter jeg? Tenkte å overlate den biten til elektrikeren. :D

cedervall skrev:
Takk så mye for svarene!

Klakkfôr er akkurat det jeg lette etter. Det blir mye fliser (få overskap) og flisleggeren anbefalte 13mm gips under.

Til stikkontakter trenger man å ha en form for avstandsringer gjetter jeg? Tenkte å overlate den biten til elektrikeren. :D
Avstandsringer finnes å kjøpe på nærmeste byggevarehandel.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.