Oppheng av nettverksskap på veggen i bildet. Skapet er 55 x 58 x 45 cm (BxHxD) og veier ca 16 kg, kommer nok til å ha ting i det for 10 kg til, antar jeg. Spørsmålet er nå hvordan jeg får festet dette monsteret.
Veggen er enkel gips. I hjørnet finnes en stender, men til høyre ved dørkarmen så sitter selve karmen over stenderen der, så langt jeg kan kjenne. Skapet i seg selv har fire hull, ett i hvert hjørne på baksiden, men hullene sitter et stykke inn, så jeg tror ikke jeg kan feste det til stenderen i hjørnet. Så... hvordan få det festet ordentlig? Mollyplugger? Anker? Annet? Har vurdert å male og sette opp en plate av kryssfiner, men uklart hvordan jeg skal få festet DEN og om det virkelig gir et bedre resultat. Kabelkanaler som vises i hjørnet kommer muligens bort.
Tips mottas med takk.
Veggen er enkel gips. I hjørnet finnes en stender, men til høyre ved dørkarmen så sitter selve karmen over stenderen der, så langt jeg kan kjenne. Skapet i seg selv har fire hull, ett i hvert hjørne på baksiden, men hullene sitter et stykke inn, så jeg tror ikke jeg kan feste det til stenderen i hjørnet. Så... hvordan få det festet ordentlig? Mollyplugger? Anker? Annet? Har vurdert å male og sette opp en plate av kryssfiner, men uklart hvordan jeg skal få festet DEN og om det virkelig gir et bedre resultat. Kabelkanaler som vises i hjørnet kommer muligens bort.
Tips mottas med takk.
Medlem
· västra götaland
· 207 innlegg
Du kan jo åpne opp et hull på f.eks. 30x30cm der du har tenkt å ha skapet og felle inn et par kryssfinerbiter eller noe annet. Så setter du tilbake biten du har saget ut. Ellers fungerer det sikkert med Molly.B Botdog skrev:Oppheng av nettverksskap på veggen i bildet. Skapet er 55 x 58 x 45 cm (BxHxD) og veier ca 16 kg, kommer nok til å ha ting i det som veier 10 kg til, mistenker jeg. Spørsmålet er nå hvordan jeg får festet denne kolossen.
Veggen er enkel gips. I hjørnet er det en stender, men til høyre ved dørkarmen så sitter akkurat karmen over stenderen der så langt jeg kan kjenne. Skapet i seg selv har fire hull, ett i hvert hjørne på baksiden, men hullene sitter et stykke inn, så jeg tror ikke jeg kan skru inn i stenderen i hjørnet. Så... hvordan få festet ordentlig? Mollyplugg? Anker? Annet? Har vurdert å male og sette opp en skive kryssfiner, men usikker på hvordan jeg skal få festet DEN, og om det virkelig gir et bedre resultat. Kabelkanaler som ses i hjørnet kommer trolig bort.
Tips mottas takknemlig
Ingen dum idé! Men hvis du allerede har fiberuttak og medieomformer nede ved gulvet, hvorfor ikke bygge hele veien ned i stedet? Da kan jo alt utstyr dekkes. Og er det for eksempel i kjelleren, så kan du jo slå til med å felle inn en regel i veggen omtrent som forslaget ovenfor. Eller sette opp et helt rack/skap.S Simsonsson skrev:
Jo, utmerket idé å bygge hele veien ned - hadde gjerne satt et åpent rack her i hjørnet. Dessverre er dette i grovkjøkkenet der vi springer rundt mye, det er allerede litt trangt og klarte ikke å finne et rack el skap med riktige dimensjoner for å så å si sette på gulvet og skyve mot veggenJ Jocke Best skrev:
Jeg skal ta og fundere og se på en plate mot vegg og så skap på... ev. kanskje skjære ut som foreslått og sette regel el lignende... får klure litt til!
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 943 innlegg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15.943 innlegg
Litt avhengig av hvor mye arbeid man vil legge ned. Forslaget med å sage bort en del og få inn noe å feste i bak er en bra løsning, men det er en del arbeid.
Jeg ville nok satt skapet Essve Duckfoot. Fire slike så kommer det ikke til å falle ned.
Jeg ville nok satt skapet Essve Duckfoot. Fire slike så kommer det ikke til å falle ned.
Hmm, det var noe nytt - får sjekke disse, takk!Fairlane skrev:
Klikk her for å svare