1.660 lest ·
4 svar
2k lest
4 svar
Oppforet kjellergulvet uten problem eller fukt
I kjelleren i mitt hus finnes en stor peisestue tilbygd i 1976. Der er gulvet oppforet. Under gulvet er betongplaten malt med en vannavvisende maling/lim (forrige eier er gammel og sier lim). Det lukter ingenting i kjelleren, fuktnivåer er perfekte og det er behagelig luft og temperatur hele tiden i kjelleren. Nå har jeg revet bort det heldekkende teppet som lå der og vil rett og slett bare legge et nytt, friskere i en annen farge. Er dette dumt? Burde jeg rive bort oppforet gulv mm? Takk for all hjelp og svar!
Nei!P peppestc skrev:
Tusen takk, det skal jeg da klart gjøre! Skal straks ringe en venn med fuktmåler og se på saken☺️
Jeg ble så overrasket at det var oppforet for det fremkom ikke i det hele tatt i inspeksjonen da jeg kjøpte huset. Det skulle jeg nok selvsagt ha undersøkt mer om men ja... jeg får skylde på at jeg jobber innen en helt annen bransje og kanskje var litt naiv
Hadde vært interessant å se hva du får for verdier.P Pånytt skrev:Nei!
Takk snille det skal jeg da klart gjøre! Skal straks ringe en venn med fuktmåler og se på saken☺️
Jeg ble så overrasket over at det var opplektet for det kom ikke fram i det hele tatt i besiktigelsen da jeg kjøpte huset. Det skulle jeg nok så klart selv ha undersøkt mer rundt men ja... jeg får skylde på at jeg jobber innen en helt annen bransje og kanskje var litt naiv
Fikk hjelp med målingen og fikk bare vite at det lå bra til og at det ikke fantes noen fukt mer enn den som ligger innenfor rammen for hva som er ok om man f.eks skulle male ute. Unnskyld for min uvitenhet innen området, men det føltes bra☺️P peppestc skrev:
Klikk her for å svare