Jeg har tidligere i høst installert ny ytterdør og sidelys på huset og vurderer sterkt å bygge et mindre tak over trappen for å beskytte disse mot vær og vind. Taket skal dekke platået utenfor døren, som er ca 150-160 cm bred.

Tanken er å bytte ut eksisterende trapperekkverk og bygge nytt med lange stolper og overliggere. Problemet er at døren sitter på langsiden av huset, så takfoten slutter ca 15 cm over overkant dør - ellers kunne jeg ha montert et vanlig skjermtak med braketter, som er så populære nå til dags... Trappen går mot høyre og kan ikke endres til rett, da oppkjørselen går rett utenfor døren og plassen til tomtegrensen ikke er tilstrekkelig.

Et alternativ er å forlenge eksisterende tak, med takstein, ut over trappen, men da er jeg redd for å miste en del av lyset som kommer inn i gangen. Har også sjekket med plexiglass hos glassmesteren, men er litt usikker på om det kommer til å holde seg pent over tid. Takplater eller korrugert plast er heller ikke et alternativ for meg også sies.

Er det noen som har andre forslag og/eller ideer, eller kanskje til og med bilder av hvordan dere har gjort det?

Halvdan bilde av trappen og døren:

33658_1319824336312_1851919358_567527_7379559_n.jpg

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.