Forrige gang jeg renoverte hjemme så hadde jeg en håndverker som anbefalte meg å bruke One strike filler til å tette mellom gulvlist og vegg og taklist og vegg.

Dessverre finner jeg den ikke på tube lenger, bare på boks. Noen som vet hvor man kan kjøpe den for bruk i fugesprøyte?

Kjøpte tilsvarende hos Flüggerbutikken.
Fantes både tube og boks

Leste nettopp litt mer om den. Det står at den blir hard etter at den har størknet og at det er en type sparkel. Betyr det at den ikke er så egnet å fuge med? Tenkte at en fug jo skal være litt elastisk?

S
testet acrylfugemasse eller malerfugemasse?

SBH skrev:
testet acrylfog eller målerfog?
Mener du at de er å foretrekke fremfor one strike filler?

S
Anna1984 skrev:
Mener du at de er å foretrekke fremfor one strike filler?
mer fleksibel, så er det jo høy elastisk

SBH skrev:
mera fleksibel, så finnes jo høy elastisk
Ok, stilte for så vidt spørsmålet i en annen tråd, men har sjekket litt på Becker latexfog som tåler bevegelser på opptil 15-20%. Er det et godt valg tror du?

S
beckers latexfog pleier å fungere.
kjøp en bra sprøyte samtidig om du ikke har en.

Har faktisk en Milwaukee M12 fogsprøyte som jeg tenkte å innvie snart :-)

S
Anna1984 skrev:
Har faktisk en Milwaukee M12 fogsprøyte som jeg tenkte å innvie snart :-)[/QUOTE
så du skal fuge mange meter

Ja det blir ganske mye. Samtlige gulv- og taklister i et helt hus, samt dørkarmer, vindussmyger m.m.

N
Acrylfog gulner raskt, den bør males over for å se hvit ut i lengden. Men du har kanskje tenkt å male etter at det er fuget. Eller så skal du kanskje ikke ha hvit fug. Har forresten aldri sett acrylmasse som er annet enn hvit. Hvorfor trenger man å fuge alle lister i et hus mellom vegg og list?

S
Niq skrev:
Acrylfog gulnar hastigt den bör målas över för att se vit ut i längden. Fast du kanske har tänkt måla efter att det är fogat. Eller så kanske du inte ska ha vit fog. Har iofs aldrig sett acrylmassa som är annat än vit. Varför behöver man foga alla lister i ett hus mellan vägg och list?
listat dåligt eller otäta väggar

For at det skal bli 100% pent. Liker ikke skugglister.

S
Anna1984 skrev:
For at det skal bli 100% fint. Liker ikke skyggelister.
så du skal fuge igjen skyggelister?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.