Hei,
Jeg har en hytte, arvet fra mine foreldre, fra 50-tallet.

Nå har ombyggingsprosjektet nådd loftet, og spørsmålet mitt gjelder kloke beslutninger angående selve innertaket.

Taket består i dag av rupanel, ca. 22 mm, og en "Treetex-plate" (fiberskive modell myk) direkte under.
(Utenpå finnes, ikke overraskende, et par lag takpapp, lekter og takstein)

Jeg har tenkt meg innvendig trepanel i taket, men hvordan gjør man mellom panel og rupanel for å unngå trøbbel? Å unngå problemer er viktigere enn å oppnå høy varmeisolasjon.

MVH//Lars Rydén

En rød trehytte i skogen med svensk flagg, omgitt av grønne trær. En stige står lent mot huset.
 
Hei,
Vet noen av dere hvordan man bygger innertak på råspontet i en sommerhytte??

Mvh// Lars R
 
Finnes det luftspalte mellom råspont og platen? Legg isolasjon mot platen, deretter dampbrems og så takpanel.
 
Hei,
Jeg tenkte å fjerne Treetex-platen og sette opp panel.
Bør man ha luftspalte og montere panelet på "lekter"?
 
L Lars Ryden1 skrev:
Bør man ha luftspalte og montere panelet på "lekter"?
Det er ikke nødvendig, men ganske praktisk om man skal legge skjult strøm.
 
Men ingen fuktsperre om kåken står uoppvarmet vinterstid, hva jeg forstår??
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.