Hei,
Jeg har en hytte, arvet fra mine foreldre, fra 50-tallet.
Nå har ombyggingsprosjektet nådd loftet, og spørsmålet mitt gjelder kloke beslutninger angående selve innertaket.
Taket består i dag av rupanel, ca. 22 mm, og en "Treetex-plate" (fiberskive modell myk) direkte under.
(Utenpå finnes, ikke overraskende, et par lag takpapp, lekter og takstein)
Jeg har tenkt meg innvendig trepanel i taket, men hvordan gjør man mellom panel og rupanel for å unngå trøbbel? Å unngå problemer er viktigere enn å oppnå høy varmeisolasjon.