Hei, skal bygge en arbeidsbenk i garasjen.
Har tenkt å ha oljeherdet masonitt som sliteflate.
Finner bare oljeherdet board, er dette det samme?
Og hvor tykk ville dere brukt?
Byggmax har 3 mm
Beijer har 6 mm.
Skal legge en vinkeljern i forkant.

Kommer til å ha råspont under.

Ja, det er det. Hvordan har du tenkt å feste den? Jeg hadde nok gått for 6 mm.

templar templar skrev:
Hei, skal bygge en arbeidsbenk i garasjen.
Hva skal du gjøre på benken? Råspont er litt skrøpelig, kommer til å gynge, ta noe ordentlig, f.eks. 28X120 trall med en sponplate 16 mm og deretter en masonitt som du oljer selv eller en boardskive. Da har du en solid og slitesterk benk for alle typer arbeid.

Jeg har lagt 3mm på plate av sponplate (dobbel).

• Liker
templar og 1 annen
  • Laddar…
Y
Jeg har oljeherdet masonitt som sliteflate, men vurderer å legge rustfritt stål over. Tenker at det er lettere å holde rent og morsommere å arbeide på da.

• Liker
templar
  • Laddar…
F falkn skrev:
Ja, det er det. Hvordan har du tenkt å feste den? Jeg hadde nok gått for 6 mm.
Ok da vet jeg.
Angående innfesting så har
Jeg
ikke bestemt det ennå, har du noen forslag?

J jonaserik skrev:
Hva skal du gjøre på benken? Råspont litt spinkelt, kommer til å gynge, ta noe skikkelig, f.eks. 28X120 terrassebord med en sponplate 16 mm og deretter en masonitt som du oljer selv eller en boardskive. Da har du en solid og slitesterk benk for alle slags arbeid.
Ja diverse arbeid, mekker med både bil og MC, benken kommer til å være festet til veggen med 45x70 og skråben ut fra vegg, så den vil henge i veggen (betong). Så råsponten vil ligge fri på ca 70x100 cm flate mellom stenderne, tror du den vil svaie virkelig? Ja, kanskje den gjør det, får tenke om. Tenkte legge 20x95 spont.

Den der skruestikken som er uunnværlig i forskjellige sammenhenger, hvordan har du tenkt at en råspont skal holde når du tar i da.

• Liker
templar
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Det enklere skruestikka som er uunnværlig i ulike sammenhenger, hvordan har du tenkt at en råspont skal holde når du tar i da.
Nei, det er klart at det må være stabilt, kommer jo til å sette skruestikka et sted langs kanten og der har jeg jo 45x70 regelen med som styrker, men skal nok gjøre som du foreslår, en plate på også, virker jo bedre pluss at masoniten får noe glatt å ligge imot.

45X70 forkant ?? En skrustikke trenger mye mer for innfesting, 45X145 min ellers vil du vri av din tenkte regel

• Liker
HerrSvedin
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.