Har søkt litt informasjon om dette her på forumet og litt rundt omkring men bare fått svar av typen "vanskelig" og "tenk deg om før" men jeg er helt overbevist om at jeg som tidligere kan få hjelp av dere på Forumet.
Det generelle spørsmålet er hvordan man fikser en ventilert luftspalte når man setter ny isolasjon i et hus som er bygget uten luftspalter med sagflis som isolasjon.
I mitt tilfelle så dreier det seg om et hus fra -32 med brutet tak slik at det meste av ytterveggen på overetasjen er den bratte delen av taket. På et par steder finnes det klesgarderober som blir veldig kalde om vinteren og i prinsippet kjøler ned hele overetasjen. Jeg vil altså sette inn ny og tykkere isolasjon. Det jeg ønsker er da å få en luftspalte lengst ute nærmest yttertaket. Jeg klarer nå ikke å regne ut hvordan jeg skal få den ventilert. På nederkanten skulle det trenges et hull ned i "takutspringet" og på oversiden skulle man måtte ha en åpen kanal til loftet. Har dere noe forslag til hvordan jeg skal gå fram eller har jeg tenkt feil og gjort det unødvendig komplisert (ikke første gang i så fall

)?