Hei
Jeg holder på å "renovere" min terrasse. Skal bytte bjelker for gjerdet (45/70). De er nøyaktig like lange som de gamle som "råtnet" noe. Men jeg får dem ikke på plass. Det føles som om de er for lange? Finnes det noen triks her?

Kap dem?

• Liker
Kardan79 og 2 andre
  • Laddar…
P
W whak skrev:
Kapa dem?
This one trick snekkeren hater!

Men TS, kan du vise et bilde eller så? Hvordan er det forankret? På hvilken måte er de for lange?

• Haha
whak
  • Laddar…
J Jim Holmblad skrev:
Hei
Jeg holder på å "renovere" min terrasse. Skal bytte bjelker for gjerdet (45/70). De er nøyaktig like lange som de gamle som har "råtnet" noe. Men jeg får ikke dem på plass. Det føles som de er for lange? Finnes det noe triks her?
Føles som de er for lange, er de eller er de ikke om du måler?

Den ofrivillige klåparen skrev:
This one trick snekkeren hater!

Men TS, kan du vise et bilde eller så? Hvordan er det forankret? På hvilken måte er de for lange?
Jeg er bare litt redd for at de blir for korte hvis jeg begynner å kappe så lite, 1-2 millimeter kanskje. Men det kanskje må bli sånn.

B
Tror nok 1-2mm for korte bjelker på en veranda er innen rimelig feiltoleranse for en veranda i alle fall.

Noen ganger kan man jo banke inn, f.eks. en kortling mellom to bjelker om det er noen mm for mye vi snakker om.

• Liker
Jim Holmblad
  • Laddar…
Bank dem inn bare

• Liker
Jim Holmblad
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.