5.061 lest ·
3 svar
5k lest
3 svar
Nybegynnerspørsmål om plassering av siste/første takstol
Skisser på en fritidsbolig og ser på både Skidsta og Värsås. Begge har hus som har innermål på lengden 9600mm. Med takstoler på normalt mellomrom (cc 1200mm) må det innebære at første og siste takstolene står "inne i huset"? Forstår dere hva jeg mener? Det jeg mener er at jeg trodde at de ytterste takstolene ble plassert så langt ut som mulig på gavlveggene. Jeg er glad for hver cm innermål...
Men hvordan gjør de det da?
Selv Hudikhus Agö 40-65 har ytterlengde ca 9,98 og inne 9,6.
Blir vel vanskelig om man skal holde 1200 cc? Kjører alle produsenter med tettere takstoler på sine fritidshus?
Eller hva er det jeg har gått glipp av...
Selv Hudikhus Agö 40-65 har ytterlengde ca 9,98 og inne 9,6.
Blir vel vanskelig om man skal holde 1200 cc? Kjører alle produsenter med tettere takstoler på sine fritidshus?
Eller hva er det jeg har gått glipp av...
Jeg tror ikke at de trenger å være "så langt ut som mulig".
Undertaket kan jo også gis støtte med hjelp av en lekt helt ut rett bak panelet, oppå gavlens stående lekter altså.
Så tror jeg at noen "sparer" inn på to takstoler ved å la taket stå på gavlspissene i stedet.
Kort sagt, jeg mistenker at det finnes mange "tanker" og teknikker i dette.
Undertaket kan jo også gis støtte med hjelp av en lekt helt ut rett bak panelet, oppå gavlens stående lekter altså.
Så tror jeg at noen "sparer" inn på to takstoler ved å la taket stå på gavlspissene i stedet.
Kort sagt, jeg mistenker at det finnes mange "tanker" og teknikker i dette.
Klikk her for å svare