Skal bygge ut vår gamle hytte (brakke) og ble litt i tvil om hva jeg skal sette i ytterveggene.
Tenkt følgende steg fra utsiden Fasade-rekkel-vindpapp-stendere/isolasjon- ? - installasjonsfag-gips.
Hva skal jeg sette der?
Byggfolie føles ikke riktig da resten av hytta er gammel og innetemperaturen senkes når vi ikke er der.

S
Jeg ville nok brukt en form for diffusjonsåpen isolering som trefiber, iCell eller noe lignende, og så en dampbrems på innsiden. Da skiller ikke det nye seg så mye fra det gamle.

• Liker
Joak
  • Laddar…
S Screew skrev:
Jeg ville nok brukt en form for diffusjonsåpen isolasjon som trefiber, iCell eller noe lignende og så dampsperre på innsiden. Da skiller ikke det nye seg så mye fra det gamle.
Hva setter man som dampsperre?
Regnes glassvattisolasjon som diffusjonsåpen isolasjon?

S
S Snowmonster skrev:
Hva setter man som dampbrems?
Regnes glassfiberisolasjon som diffusjonsåpen isolasjon?
Dampbrems setter man på innsiden, samme som dampsperre. Jeg uttrykte meg nok litt klønete, diffusjonsåpen er feil ord jeg mente hygroskopisk. F.eks. spon som man brukte før er det. Glassfiber er ikke hygroskopisk om jeg husker riktig.

Skru fast brettet nedenfra i noe. Sett på tvinge, skru (med skruer som ikke går gjennom), bort med tvinge, sag.

P Per-Elofsson skrev:
Skru fast bordet nedenfra i noe. Sett tvinge, skru (med skru som ikke går igjennom), bort med tvinge, sag.
Tror du svarte i feil tråd 😊

S Snowmonster skrev:
Tror du svarte i feil tråd 😊
Haha ja jævlar.. ser ikke bedre ut.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.