Material funnet på gulv. Kan ha med gulvet å gjøre, kan også ha havnet der bare ved en ren tilfeldighet og altså ikke ha noe med selve gulvet å gjøre.

Materialet er tørt og ekstremt porøst. Nesten som at det "løses opp" og blir til små små "korn" hvis man holder det mellom fingrene.

Er oransjeaktig i fargen.

Takk for tips! Orangeaktig, porøs substans på metallgulv; kan relateres til bygge- eller renoveringsmaterialer.

Jeg fikk med et gammelt luftfilter da jeg kjøpte motorsykkelen min. Smuldrer opp bare av at man ser på det. Med andre ord, noe skumgummi lignende?

• Liker
Stina71
  • Laddar…
Ja, jeg tenker også at det kanskje er noe gammelt skumgummimateriale. Vetesjutton hvorfor det skulle ligge på gulvet bare?! Var ditt også oransje i fargen og smuldret nesten av seg selv så fort man kom i kontakt med det? Blir som til et kornete "mel".

Ja det var omtrent samme farge, men ditt ser ut til å ha større porer eller hva man skal si. Det gikk ikke an å ta i uten å falle fra hverandre, så jeg fikk ta det med støvsugeren.

Har ingen anelse om hvor ditt kan komme fra. Det kanskje bare satt i klærne fra jobb eller noe?
Hvor mye er det?

Hvilket gulv ble det funnet på, gangen, stuen, badet eller annet?

På et gammelt tregulv. I et rom som er passasje mellom gang og vaskerom. Lå litt her og litt der, små biter spredt ut. Når jeg tar i det blir det bare smul..
Kanskje kan typ gammelt skumgummi ha ulike store "porer"?! Eller? Når det har blitt til smul kjennes det som tørre typ korn.
Gjorde ditt det med?

• Liker
Jahnse
  • Laddar…
Ser ut som gammel mat, men gjetter på skumgummi fra en madrass, pute eller lignende. Hadde en overmadrass en gang som jeg tok av trekket for å vaske, skulle aldri gjort det, skumgummiet hadde tørket i kantene så det smuldret opp over sengen, det var vanskelig å få bort dessuten fikk jeg ikke på elendigheten igjen når det var vasket.

• Liker
Stina71
  • Laddar…
Hussvamp :) kanskje fra tvättsvamp men formentlig skumgummi

• Liker
Stina71
  • Laddar…
ClasseClas
Ser ut som deler av et filter til en Fresh 90-ventil.

• Liker
Stina71 og 1 annen
  • Laddar…
Deler av et filter til en Fresh-90-ventil? Hva er det for en ventil? Sitter hvor? Gammel/ny?

Kan det være isolasjon, når man har drevet eller lignende, isolasjon som sitter rundt vinduer eller dører som har tørket, forutsatt at man har en sprekk rundt karmen.

• Liker
Stina71
  • Laddar…
harry73
Mine var oransje (tror jeg)

Lang, beige skumlist avbildet på hvit bakgrunn.
En grå, firkantet skuresvamp på en hvit bakgrunn.

• Liker
Stina71
  • Laddar…
Synes det ser ut som biter fra en sånn der gul/oransje litt grovere svamp man pleier å bruke på bilen for grov smuss og insekter.

Ligner også svampen som pleide å finnes på post og bankkontorene før som man brukte for å fukte fingertuppene. Likte dem som barn😊

• Liker
Stina71
  • Laddar…
Takk alle! :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.