Jeg holder på å renovere et rom der skorsteinen går inn i det ene hjørnet. På skorsteinen har tidligere eiere limt avispapir og tapet, og deretter limt brystpanel i tre. Når jeg 50 år senere satte brekkjernet i veggen for å fjerne brystpanelet (vi snakker brunbeiset furuspon i skummelt dårlig stand) så fikk jeg med meg en del puss på kjøpet. Jeg er ingen ekspert på puss, men det føles ikke så sikkert å tapetsere på den igjen hvis det sitter så løst. Det skal nevnes at selv om jeg fyrer som en gal i ovnen i rommet ved siden av, blir denne delen av skorsteinen ikke merkbart varmere. Jeg ser to løsninger:
-Lime gipsplater på skorsteinen og tapetsere på dem
-Rive ned pussen til teglsteinen og pusse om alt sammen.
Hva sier forumet?

Murpuss stikker ut fra en treplate med spiker, ved siden av en skinnhanske. Brukt til å vise tilstanden på murpuss i renovering. En mur fylt med gammel avis og lett flasset puss, delvis avdekket under renovasjon; avisen er synlig bak pussen. Forvitret hjørne av mur med løs puss, gammelt tapet og synlig murstein, plassert på tregulv.

L
Hei, jeg ville personlig helt klart slå ned og pusse opp - og så beholde den pussede overflaten ren og uten tapet - fin og ærlig på så måte at man ser og føler materialene - og dessuten et arbeid å være stolt over.

• Liker
tensiden og 1 annen
  • Laddar…
Jeg limte gips mot murstocken da vi renoverte soverommet. Satte platene i press med noen lekter mot veggen motsatt, og det sitter da fortsatt noen år senere.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.