Trenger å reparere nedre delen av grunnmuren min. Den er helt forvitret enkelte steder etter at vann i mange år har rent langs bunnen.
Tanken er å grave bort en liten del av muren om gangen, litt over et mur- eller lecablokk bredt. Deretter støpe en liten kledning og etter det bygge opp med murblokker eller leca.
Hvordan blir det mellom den eksisterende muren og blokkene? Kan jeg presse inn murbruk B for å fylle rommet under muren samt over blokken? Jeg ønsker å unngå å fjerne mer enn det dårlige i muren.
Eller er det bedre å prøve å støpe med grovbetong? Problemet er at jeg bare kommer til å vibrere fra en side. På den annen side er muren rundt 15 cm tykk, så kanskje det er nok å vibrere.
Under muren er det fjell, så det finnes fast, om enn noe ujevnt, underlag å støpe/mure på.
Dette vil også bli gjort liggende på magen fordi det er så trangt, og jeg kan ikke i dag rive opp hele gulvet. Deler av muren er fortsatt intakte, så dette blir en reparasjon og dermed ikke en ny mur.